Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Συνεργασία Αττικό Μετρό Α.Ε. -Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης: «Το Μετρό ως μέσο ανάδειξης του πολιτισμού της πόλης»

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Συνεργασία Αττικό Μετρό Α.Ε. -Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης: «Το Μετρό ως μέσο ανάδειξης του πολιτισμού της πόλης»
Αττικό Μετρό Α.Ε.

Συνεργασία Αττικό Μετρό Α.Ε. -Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης:
«Το Μετρό ως μέσο ανάδειξης του πολιτισμού της πόλης»

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 27 Απριλίου 2018, στα γραφεία της Αττικό Μετρό Α.Ε. στην Θεσσαλονίκη Συνέντευξη Τύπου με τη συμμετοχή του Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., Καθηγητή, Γιάννη Μυλόπουλου και των μελών της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, του Προέδρου Ηλία Κουτσούκου και των Βάγγελη Τασιόπουλου και Δημήτρη Μπρούχου.

Στην συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκαν οι δράσεις, που έχουν συνδιοργανώσει οι δυο φορείς τα τελευταία δύο χρόνια με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.

Η συνεργασία ξεκίνησε το 2017 με την ανάρτηση ποιημάτων του Γιώργου Βαφόπουλου, της Ζωής Καρέλλη, του Μανόλη Αναγνωστάκη και άλλων ποιητών στις περιφράξεις του εργοταξίου του σταθμού «Αγία Σοφία». Η δράση επαναλήφθηκε και το 2018, όπου στο ίδιο εργοτάξιο, αναρτήθηκε ένα τεράστιο πανό στο οποίο αναγραφόταν ο εμβληματικός στίχος του Μανόλη Αναγνωστάκη:
«σαν πρόκες  πρέπει να καρφώνονται οι λέξεις να μην τις παίρνει ο άνεμος».

Σήμερα, στην προοπτική της 15ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, έχει αναρτηθεί ένα μεγάλο πανό στο εργοτάξιο του υπό κατασκευή σταθμού του Μετρό «Σιντριβάνι» το οποίο αναγράφει:

Θεσσαλονίκη πόλη του ανοιχτού βιβλίου
«Με φόντο ένα παράθυρο ανοιχτό πάνω απ το κύμα
Να φέγγει προς την άλλη όψη της αγάπης»

Κλείτος Κύρου

Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Καθηγητής Γιάννης Α. Μυλόπουλος, αφού αναφέρθηκε στους ταχείς ρυθμούς υλοποίησης του έργου κατά τα τελευταία δύο χρόνια, τόνισε πως το Μετρό θα αποτελέσει χώρο και μέσο ανάδειξης  του Πολιτισμού και της πολιτιστικής παραγωγής της Θεσσαλονίκης τόσο κατά τη φάση κατασκευής όσο, όμως, και κατά τη φάση λειτουργίας του Μετρό της πόλης με την μετατροπή των σταθμών του έργου σε ανοικτά μουσεία και χώρους πολιτισμού.

«Ο πολιτισμός, η ιστορία και η παράδοση της πόλης αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης. Η πόλη, μέσω των εργασιών του Μετρό, ανακαλύπτει και αναδεικνύει την πολιτιστική της κληρονομιά με ευεργετικές συνέπειες για την οικονομική της ανάπτυξη, αποκτώντας ταυτόχρονα ένα σύγχρονο μέσο υποδομής που θα επιλύσει οριστικά το χρόνιο συγκοινωνιακό της πρόβλημα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Οι δύο φορείς δεσμεύτηκαν να συνεχίσουν με αφορμή την κατασκευή και στη συνέχεια τη λειτουργία του έργου τις κοινές τους δράσεις για την ανάδειξη και τη διάδοση του πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη.

Με την ευκαιρία αυτή, ανακοινώθηκε πως κατά τη διάρκεια της 15ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου στους χώρους της Δ.Ε.Θ. (3-6 Μαΐου 2018), θα φιλοξενηθεί έκθεση φωτογραφίας των αρχαιολογικών ευρημάτων που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών του μετρό. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 και ώρα 16:00-17:00.

Επισυνάπτονται: (1) ολόκληρη η δήλωση του Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου στην συνέντευξη τύπου για τις πολιτιστικές δράσεις που η Αττικό Μετρό Α.Ε. συνδιοργανώνει με την Εταιρία Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, (2) Απάντηση του Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου σε ερώτηση σχετικά με την διαβούλευση για την επέκταση του Μετρό προς τις δυτικές συνοικίες και (3) απάντηση του Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου σε ερωτήσεις για πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με την πορεία των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης.

 

«ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»

Δήλωση Προέδρου Αττικό Μετρό ΑΕ, Καθηγητή, Γιάννη Α. Μυλόπουλου

Είμαστε όλοι  κάτοικοι αυτής της πόλης με τις έντονες ιστορικές αναφορές και την αδιατάρακτη ιστορική συνέχεια για αιώνες.

Tο ανιστόρητο δίλημμα «Ή αρχαία ή μετρό», το οποίο εννοούσε ότι η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει την συνύπαρξη παράδοσης και πολιτισμού συγχρόνως με την κατασκευή του μεγαλύτερου έργου υποδομής που έγινε ποτέ στην πόλη, μετεξελίχθηκε, όπως είναι γνωστό, σε  «Ούτε αρχαία ούτε μετρό», αφού το έργο σταμάτησε και μαζί του σταμάτησαν και οι ανασκαφές.

Τα τελευταία δύο χρόνια η Θεσσαλονίκη ζει μια μεγάλη ανατροπή. Τα έργα επανεκκίνησαν τον Μάρτιο του 2016 σε όλα τα επίπεδα και σε νέες και σταθερές πλέον βάσεις, με τα αγκάθια που είχαν οδηγήσει το έργο σε αδιέξοδα, να επιλύονται το ένα μετά το άλλο.

Μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες που απελευθέρωσε το έργο από τα δεσμά της διχόνοιας του παρελθόντος είναι η αλλαγή πολιτικής στο θέμα της διαχείρισης των αρχαιολογικών ευρημάτων στους δύο κεντρικούς σταθμούς, στη Βενιζέλου και την Αγίας Σοφίας.

Σύμφωνα με τη νέα πολιτική η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη και από το μετρό και από την πολιτιστική της κληρονομιά, που πλέον συνυπάρχουν, σε έναν καινοτόμο σχεδιασμό που γεφυρώνει την τεχνολογία με τον πολιτισμό.

Η Θεσσαλονίκη με τα έργα του μετρό αλλάζει, καθώς ανακαλύπτει και αναδεικνύει την πολιτιστική της κληρονομιά, με ευεργετικές συνέπειες για την οικονομική της ανάπτυξη, ενώ ταυτοχρόνως αποκτά και ένα σύγχρονο μέσο υποδομής που θα λύσει οριστικά το χρόνιο συγκοινωνιακό της πρόβλημα και θα αναβαθμίσει το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής στην πόλη, δίνοντας ταυτοχρόνως ώθηση και στην οικονομική της ανάπτυξη.

Εκτός, όμως, από τη φάση κατασκευής του έργου, το Μετρό και ο Πολιτισμός θα συνεχίσουν να συνυπάρχουν και στη φάση λειτουργίας του.

Εκτός από τους δύο κεντρικούς σταθμούς που σχεδιάζονται ως ανοικτοί αρχαιολογικοί χώροι και οι υπόλοιποι σταθμοί θα σχεδιαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε η διάσταση του πολιτισμού να είναι παρούσα παντού.

Οι εκατοντάδες χιλιάδες Θεσσαλονικείς που καθημερινά θα χρησιμοποιούν το μετρό, θα έχουν την ευκαιρία μιας καθημερινής επαφής με τον πολιτισμό και τα έργα του.

Με την ευκαιρία, θα ήθελα να τονίσω τον ιδιαίτερο ρόλο που παίζει η τέχνη σε καιρούς βαθιάς κρίσης και συλλογικής κατάθλιψης και επειδή μας γλυκαίνει τις ψυχές, αλλά και επειδή η καλλιτεχνική δημιουργία μας κρατάει όρθιους, αφού μας υπενθυμίζει την αξία και την ισχύ της ανθρώπινης παρέμβασης στα πράγματα και στη ζωή.

Σήμερα, η κοινή παρουσία της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, συμβολίζει την αντίληψη ότι  το Μετρό, ένα μεγάλο τεχνικό έργο, μπορεί να αποτελέσει κύτταρο πολιτισμού.

 

1.Απάντηση του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου, σε ερωτήσεις για πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με την πορεία των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μυλόπουλος: «Τα έργα μας η απάντηση στα ψέματά τους»

Το παλαιοκομματικό κατεστημένο της Θεσσαλονίκης, που έκανε ανέκδοτο το μετρό, επανέρχεται σήμερα με επιθέσεις, ψέματα και παραπληροφόρηση, για να αποκρύψει ότι εμείς επιτύχαμε εκεί όπου εκείνοι απέτυχαν.

Τις τελευταίες ημέρες επιχειρείται μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια του παλαιοκομματικού κατεστημένου της Θεσσαλονίκης να αμφισβητήσει την πρόοδο που σημειώνουν σήμερα τα έργα του μετρό.

Πρόκειται γι αυτούς που είναι υπεύθυνοι που το μετρό έγινε ανέκδοτο και η Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα της φτώχειας, της ανεργίας και της… λαμαρίνας.

Μη έχοντας αφήγημα για την πόλη, προσπαθούν διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και παραπληροφορώντας, να αμφισβητήσουν το έργο που γίνεται σήμερα.

Προφανώς δεν αντέχουν εμείς να πετυχαίνουμε εκεί όπου εκείνοι απέτυχαν.

Άδικα όμως κουράζονται. Τους διαψεύδει η ίδια η πραγματικότητα.

Όπως όλοι θυμούνται, το έργο ξεκίνησε το 2006 με ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2012.

Αντ’ αυτού, αντί δηλαδή το 2012 το έργο να παραδοθεί και πριν ακόμα αποκαλυφθούν τα αρχαία, αυτό μετρούσε ήδη 5 χρόνια καθυστέρησης.

Η συνέχεια είναι γνωστή. Το δίλημμα «Ή αρχαία ή μετρό» δίχασε την πόλη και τελικά το 2014 σταμάτησε οριστικά κάθε εργασία στο μετρό.

Μετατρέποντας το δίλημμα σε: «Ούτε αρχαία ούτε μετρό».

Να θυμίσω εδώ ότι όταν το 2016 αναλάβαμε ως νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε,  η εικόνα του έργου ήταν η εξής:

Η Θεσσαλονίκη ήταν μια απέραντη λαμαρινούπολη.

Τα εργοτάξια ήταν νεκρά.

Οι χιλιάδες εργαζόμενοι του έργου είχαν βγει στην ανεργία.

Τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ των εγκεκριμένων κονδυλίων παγωμένα στις τράπεζες, σε μια εποχή που η πόλη και η χώρα διψούσαν για επενδύσεις.

Σήμερα, 2 χρόνια μετά, τίποτε δεν θυμίζει το κακό παρελθόν.

Όλες οι εκκρεμότητες και τα προβλήματα του έργου αντιμετωπίστηκαν.

Το μετρό επανεκκίνησε σε νέες και σταθερές βάσεις.

Το 40% ολοκλήρωσης που παραλάβαμε, μετά από 10 ολόκληρα χρόνια ταλαιπωρίας, έφτασε σήμερα, δύο μόλις χρόνια μετά, στο 65%.

Που σημαίνει ότι το έργο τρέχει πλέον με τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το παρελθόν.

Η απορρόφηση των κονδυλίων ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια Ευρώ μόνο το 2017 στη γραμμή Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς.

Χιλιάδες εργαζόμενοι απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα σήμερα στο έργο.

Όσο για τις λαμαρίνες, αυτές έχουν αρχίσει να αποσύρονται, αποδίδοντας σε κυκλοφορία, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, τους δρόμους της πόλης.

Σήμερα τέλος, που το έργο έχει μπει στις ράγες, προχωρεί και για πρώτη φορά βλέπει ορίζοντα ολοκλήρωσης, ήρθε η ώρα να σχεδιάσουμε το μέλλον, ξεκινώντας τη συζήτηση για τις επεκτάσεις δυτικά και ανατολικά.

Όσο για τη Βενιζέλου, την οποία παραλάβαμε με μηδενική πρόοδο, τα όσα λένε για την καθυστερημένη ολοκλήρωσή της σε σχέση με το υπόλοιπο έργο, θυμίζουν τον πατροκτόνο που ζητά την επιείκεια του δικαστηρίου, επικαλούμενος την ορφάνια του…

Κατηγορούν εμάς, για όσα εκείνοι επί χρόνια προκάλεσαν.

Η απάντηση στην παραπληροφόρηση, τα ψέματα και τις ανοίκειες επιθέσεις τους είναι τα έργα μας και η εικόνα μιας Θεσσαλονίκης που έχει οριστικά πλέον γυρίσει σελίδα και που, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, ανακτά τη χαμένη της αυτοπεποίθηση…

2.Απάντηση του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου σε ερώτηση σχετικά με την διαβούλευση για την επέκταση του Μετρό προς τις δυτικές συνοικίες και (3)

«Όλες οι προτάσεις των Δήμων και των φορέων της Θεσσαλονίκης σχετικά με τον σχεδιασμό των νέων γραμμών του Μετρό λαμβάνονται υπόψη και εξετάζονται με μεγάλη σοβαρότητα από την Αττικό Μετρό Α.Ε. Σύντομα θα έχουμε τεκμηριωμένες απαντήσεις σχετικά με κάθε πρόταση που έχει κατατεθεί στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης και η εταιρεία θα προσπαθήσει να ικανοποιήσει όσα αιτήματα είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν με γνώμονα πάντα ότι το έργο πρέπει να είναι βιώσιμο και να μπορέσει να εξασφαλίσει την χρηματοδότησή του. Τα αιτήματα που δεν θα ικανοποιηθούν σε αυτή τη φάση είτε θα ενταχθούν στον μελλοντικό σχεδιασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε. είτε θα μεταφερθούν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ενταχθούν στον γενικότερο σχεδιασμό του».

WCAG