Το σχετικά περιορισμένο δίκτυο Γραμμών Μετρό σε σχέση με το μέγεθος και τις μεταφορικές ανάγκες της πόλης καθιστά επιτακτική την ανάγκη ανάπτυξης «συνδυασμένων μετακινήσεων», δηλαδή της μετεπιβίβασης των χρηστών του Μετρό από και προς τα άλλα μέσα – μαζικής και μη – μεταφοράς, όπως λεωφορεία, τραμ, προαστιακός, ταξί, IΧ αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα. Η εν λόγω μετεπιβίβαση πρέπει να διεξάγεται υπό συνθήκες ασφάλειας, ταχύτητας και αξιοπιστίας.
Ταυτόχρονα πρέπει να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία της πόλης στα σημεία όπου θα πραγματοποιούνται οι μετεπιβιβάσεις με ελαχιστοποίηση της περιβαλλοντικής όχλησης, που προκαλείται στην άμεσα επηρεαζόμενη περιοχή, εξαιτίας της συγκέντρωσης και ενδεχομένως ανεξέλεγκτης στάθμευσης των μέσων.
Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο τη βελτίωση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών συνθηκών του Λεκανοπεδίου, την προσέλκυση του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού επιβατών και την ασφαλή και ταχεία μετακίνηση των κατοίκων των προαστίων προς το κέντρο, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ προωθεί την υλοποίηση προγράμματος κατασκευής Σταθμών Μετεπιβίβασης.
Οι εγκαταστάσεις των Σταθμών Μετεπιβίβασης ανάλογα με τη χωροθέτηση και το μέγεθός τους περιλαμβάνουν:
- Χώρους Στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων (υπαίθριοι, υπόγειοι, πολυώροφοι) στους περιφερειακούς κυρίως σταθμούς Μετρό.
- Χώρους Στάθμευσης δικύκλων (μοτοσικλετών και ποδηλάτων).
- Χώρους Μετεπιβίβασης από Λεωφορεία.
- Απευθείας σύνδεση, όπου είναι δυνατόν, με Σταθμούς ΗΣΑΠ, Τραμ και Προαστιακού.
Στη συνέχεια παρατίθενται στοιχεία για τους Σταθμούς Μετεπιβίβασης/Χώρους Στάθμευσης που έχουν αποδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό.