Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2-Προκήρυξη διαγωνισμού για τη δημοπράτηση της επέκτασης ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2-Προκήρυξη διαγωνισμού για τη δημοπράτηση της επέκτασης ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
Αττικό Μετρό Α.Ε.
Προκήρυξη Διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2
Τμήμα ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

Με βάση τον προγραμματισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα όπως αυτός ανακοινώθηκε στις 15 Οκτωβρίου 2004 από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά, το Δ.Σ. της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ με την από 26 Νοεμβρίου 2004 απόφαση του προχώρησε στην προκήρυξη Διαγωνισμού για την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 2 και συγκεκριμένα για το τμήμα μεταξύ των Σταθμών ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.

Το υπό δημοπράτηση έργο περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, και θέση σε λειτουργία των Σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ της δυτικής επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό, μαζί με τα απαιτούμενα φρέατα αερισμού σηράγγων καθώς και δύο υπολειπόμενα τμήματα σήραγγας που απαιτούνται για την ολοκλήρωση αυτής της επέκτασης.

Συγκεκριμένα στην Δημοπράτηση αυτή περιλαμβάνονται τα κάτωθι:

  • Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ο οποίος θα κατασκευασθεί κυρίως με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου. Ποσοστό περίπου 30% του Σταθμού θα κατασκευασθεί με την μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην κυκλοφορία των οχημάτων καθώς στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διασταύρωση 6 δρόμων. Επισημαίνεται ότι στην νότια πλευρά του Σταθμού θα πραγματοποιούν όλες οι απαραίτητες κατασκευές για την σύνδεση με μελλοντικό, γειτονικό υπόγειο χώρο στάθμευσης. Ο Σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ θα αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.166 τμ.

  • Σταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ο οποίος θα κατασκευασθεί με ίδιες μεθόδους με τον προαναφερόμενο Σταθμό υπογείως της οδού Αναπαύσεως στο ύψος του Γηπέδου του Αγίου Ιερόθεου. Εκεί σήμερα βρίσκεται ήδη εγκατεστημένο εργοτάξιο του Μετρό καθώς από το σημείο αυτό ξεκίνησε την διάνοιξη και κατασκευή της σήραγγας το Μηχάνημα Διάνοιξης με κεφαλή τύπου ανοικτής ασπίδας (OFS). Ο Σταθμός αυτός θα κατασκευασθεί με τέτοιο τρόπο ώστε σε επόμενη φάση να είναι δυνατή η επέκταση της Γραμμής 2 τόσο προς την περιοχή του Αγίου Ιερόθεου, όσο και προς την Πετρούπολη και τα Λιόσια. Επίσης, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ εξετάζει τη δυνατότητα κατασκευής μεγάλης χωρητικότητας χώρου στάθμευσης ΙΧ σε παρακείμενο οικόπεδο του Σταθμού.

  • Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς μήκους 330μ στο ύψος του Σταθμού ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, η οποία δεν διανοίχτηκε κατά το παρελθόν με το OFS για λόγους ασφαλείας.

  • Σήραγγα επίσταθμου διατομής διπλής τροχιάς μήκους 200μ. η οποία θα ξεκινάει από το βορειοδυτικό άκρο του Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.

  • Συνολικά 4 φρεάτια αερισμού.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 125 εκ. EURO και η ολοκλήρωση της επέκτασης με τη λειτουργία των δύο Σταθμών προβλέπεται εντός του 2008.

Με τη λειτουργία των Σταθμών ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 60.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Από τον νέο τερματικό Σταθμό της Γραμμής 2 έως το κέντρο της πόλης (Στ.ΣΥΝΤΑΓΜΑ) θα χρειάζεται κανείς μόλις 13 λεπτά, μια διαδρομή που σήμερα καλύπτεται με ΙΧ σε ώρες αιχμής τουλάχιστον σε 45 λεπτά.

Επιπλέον η κατασκευή των δύο Σταθμών του Μετρό θα αναβαθμίσει αισθητικά την περιοχή του Δήμου Περιστερίου, τόσο με την υψηλή αισθητική των Σταθμών, όσο και με τις αναπλάσεις που θα πραγματοποιηθούν στον επιφανειακό χώρο των Σταθμών. Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του Διαγωνισμού συμπεριλαμβάνεται και η ενοποίηση της Κεντρική Πλατεία του Περιστερίου και η κατάλληλη διαμόρφωση της Λεωφόρου Παναγή Τσαλδάρη.

Οπως έχει δηλώσει ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς το Μετρό της Αθήνας θα συνεχίσει να επεκτείνεται και να βελτιώνεται φθάνοντας σε όλο και περισσότερες γειτονιές της Αττικής, αλλάζοντας την εικόνα τους, τονώνοντας τις τοπικές οικονομίες και μικραίνοντας αισθητά τις αποστάσεις.

WCAG