O Επίτροπος Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων, Φορολογίας και Τελωνείων, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κ. Pierre Moscovici, επισκέφθηκε σήμερα το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά και συγκεκριμένα το εργοτάξιο του Μετρό στην Πλ. Ελευθερίας στον Κορυδαλλό. Το συγκεκριμένο έργο της Επέκτασης προς Πειραιά, καθώς και το σύνολο των έργων Μετρό τόσο σε Αθήνα όσο και σε Θεσσαλονίκη υλοποιούνται με χρηματοδότηση από τα αναπτυξιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χαμηλότοκα δάνεια από την ΕΤΕπ.
Τον κ. Pierre Moscovici και το επιτελείο του υποδέχθηκαν στο εργοτάξιο του Κορυδαλλού ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., κ. Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος τον ενημέρωσε για τα έργα που εκτελεί η Αττικό Μετρό Α.Ε. και ειδικότερα για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΜ, κ. Χρήστος Τσίτουρας, υποδεχόμενος τον Επίτροπο κ. Pierre Moscovici δήλωσε: «Ενημέρωσα τον Επίτροπο κ. Pierre Moscovici για το σύνολο των έργων Μετρό και Τραμ, που σχεδιάζει, επιβλέπει και κατασκευάζει η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σήμερα, βρισκόμαστε στο σταθμό Κορυδαλλός, όπου εκτελείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, περιβαλλοντικό έργο, αυτό της επέκτασης προς Πειραιά. Η κατασκευή του έργου προχωράει με γοργούς ρυθμούς εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού. Έχουμε την πεποίθηση πως το 2017 οι πολίτες και τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, θα προσεγγίζουν το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος από τον Πειραιά σε 45 λεπτά. Ενημέρωσα επίσης τον Επίτροπο για την πρόθεση του ΥΠΟΜΕΔΙ και της Αττικό Μετρό Α.Ε. να προχωρήσουν, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος «Α», της Γραμμής 4, Άλσος Βεΐκου – Γουδή, ένα έργο προϋπολογισμού περίπου 1,25 δισ. Ευρώ, το οποίο αναμένεται να εξυπηρετήσει πολυπληθείς περιοχές της πρωτεύουσας.»
Η κατασκευή της επέκτασης αυτής ξεκίνησε την 1η Μάρτιου του 2012 και αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιείται σήμερα στην Πρωτεύουσα. Πρόκειται για επέκταση 7,6 χλμ. με 6 νέους Σταθμούς, σε περιοχές που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από τα μέσα σταθερής τροχιάς. Με την ολοκλήρωση της Επέκτασης προς Πειραιά αναμένεται να εξυπηρετούνται ημερησίως περισσότεροι από 130.000 πολίτες. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 748 εκ. €. Τη βασική σύμβαση κατασκευής του έχει αναλάβει Κ/Ξ Ελληνικών και Ευρωπαϊκών εταιρειών. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό το 2017 και η πρόοδός του εξελίσσεται ομαλά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ή καθυστερήσεις μέχρι σήμερα, ενώ ολοκληρώθηκαν και οι αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή των εργοταξίων.
Ήδη το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (TBM) στις 25 Νοεμβρίου 2014, έκανε την είσοδό του στον Σταθμό Κορυδαλλό, έχοντας κατασκευάσει συνολικά 2,110 μέτρα σήραγγας, της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (μήκους 7,6 χλμ. σήραγγας, με 6 σταθμούς). Ο Μετροπόντικάς έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του στις 4 Σεπτεμβρίου 2013, από το Φρέαρ Εκκίνησης στην Αγία Βαρβάρα, στις 16 Ιουνίου 2014 αφιχθεί στον σταθμό Αγ. Βαρβάρα και έφτασε στον σταθμό Κορυδαλλός εντός χρονοδιαγράμματος. Κατόπιν ολιγοήμερης συντήρησης, θα συνεχίσει την πορεία του αθόρυβα και χωρίς όχληση στην λειτουργία της πόλης, προς τον Σταθμό Νίκαια, στον οποίο αναμένεται να φτάσει το Μάιο 2015. Σημειώνεται ότι θα κατασκευασθούν συνολικά 6,5 χλμ. σήραγγας της επέκτασης με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με συμβατικές μεθόδους, μέσω υπόγειας εκσκαφής. Σήμερα, περισσότερα από 800 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων εργάζονται στους υπό κατασκευή σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, όπου τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη και αναμένεται μέχρι το πέρας κατασκευής του έργου να απασχοληθούν συνολικά περί τους 2000 εργαζομένους.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και για την Εθνική Οικονομία γενικότερα.