Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Μαγκριώτης επισκέφθηκε το εργοτάξιο του Μετρό στη διασταύρωση του Συντριβανίου και παρακολούθησε την άφιξη του Μετροπόντικα

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Μαγκριώτης επισκέφθηκε το εργοτάξιο του Μετρό στη διασταύρωση του Συντριβανίου και παρακολούθησε την άφιξη του Μετροπόντικα

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ιωάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη και συναντήθηκε με την Διοίκηση της εταιρείας.
Στη σύσκεψη που ακολούθησε, ο κ. Μαγκριώτης ενημερώθηκε για την πορεία  των εργασιών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε, καθώς και για τα προβλήματα που παρουσιάζει η κατασκευή του ΜΕΤΡΟ σε συγκεκριμένους σταθμούς.

Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης μαζί με τον κ. Γ. Γιαννή, Πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και τον κ. Ε. Γαλούση, Υπεύθυνο Διευθύνουσας Υπηρεσίας της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.,  επισκέφθηκαν το εργοτάξιο του ΜΕΤΡΟ στη διασταύρωση Συντριβανίου, όπου έγινε ηδιάνοιξη του σταθμού από τον πρώτο Μετροπόντικα.

Σε δηλώσεις του ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Είναι μια πολύ καλή στιγμή για τη πόλη μας και ο καθένας που έχει την ευκαιρία να τη ζήσει μόνο χαρά και συγκίνηση μπορεί να νιώσει. Το ΜΕΤΡΟ είναι η πιο μεγάλη συγκοινωνιακή, περιβαλλοντική, αναπτυξιακή υποδομή για τη Θεσσαλονίκη και το ξέραμε χρόνια. Αγωνιστήκαμε όλοι γι’ αυτό.
Θέλω λοιπόν αυτή τη σημαντική στιγμή για την πόλη, να πω πως πρέπει να αφήσουμε πίσω όλα αυτά που μας δίχασαν, που μας στεναχώρησαν και δημιούργησαν και τις μεγάλες καθυστερήσεις για το ΜΕΤΡΟ, πάνω από 15 χρόνια τώρα.
Το ΜΕΤΡΟ μας ενώνει όλους. Κι έτσι πρέπει, να το αγκαλιάσουμε και να το υποστηρίξουμε, για την ολοκλήρωσή του. θα δουλέψουμε για να ξεπεράσουμε τις καθυστερήσεις, τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί.
Θα διασφαλίσουμε γρήγορα τις λύσεις των προβλημάτων, τις αναγκαίες μελέτες που χρειάζονται και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής, των 9,6 χιλ.
Θέλω να συγχαρώ και να ευχαριστήσω όσους δούλεψαν για να φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο και για την συνέχεια.
Θέλω να ευχαριστήσω και την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Δημοσίων Έργων και Περιβάλλοντος, για τις προσπάθειες που κατέβαλαν, για να είμαστε σήμερα σ’ αυτό το σημείο. Οι πολιτικές αντιπαραθέσεις έχουν την σημασία και το νόημά τους. Η σημερινή μέρα όμως μας ενώνει όλους, για να δουλέψουμε όλοι μαζί, για να επιταχύνουμε τους ρυθμούς, για να προλάβουμε τα χρονοδιαγράμματα, γιατί η πόλη και οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από το ΜΕΤΡΟ.
Ενότητα λοιπόν είναι το μήνυμα και η υποστήριξη που στέλνει εδώ η Θεσσαλονίκη από αυτήν τη σημαντική στιγμή για το ΜΕΤΡΟ.
Θα συνεχίσουμε  με γρήγορους και εντατικούς ρυθμούς».

Απαντώντας  σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τη μεταφορά της διαχείρισης του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη,  ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:

«Θα δώσουμε και σε αυτό το θέμα λύση. Ελπίζω μέχρι τέλος του χρόνου να την έχουμε δώσει.  Υπάρχουν και θέματα συνεργασίας των κρατικών φορέων και ιδιαίτερα με το Υπουργείο Πολιτισμού, που κάνει ένα πολύ σημαντικό έργο, θέλουμε όμως καλύτερη συνεργασία, γρηγορότερες αποφάσεις και αυτό είναι επίσης ένα θέμα που πιστεύω πως πολύ σύντομα θα το λύσουμε με τον Υπουργό Πολιτισμού τον κ. Γερουλάνο και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ τόνισε:

«Δεν θα ήθελα να μιλήσω σήμερα για χρονοδιαγράμματα, υπάρχουν θέματα, θα τα εξετάσουμε και θα δώσουμε τις καλύτερες λύσεις. Για να κερδίσουμε ένα μέρος από το χρόνο που έχει χαθεί. Χρειάζεται μια καλή προετοιμασία για να δώσουμε πιο ασφαλείς ημερομηνίες. Είναι λάθος να ταλαιπωρούμαστε με τις ημερομηνίες όταν δεν έχουμε ασφάλεια στις εκτιμήσεις. Είμαστε κοντά πάντως για να δώσουμε αυτές τις προβλέψεις. Σήμερα ας μείνουμε σ’ αυτό το σημαντικό γεγονός για την πόλη, ένα μήνυμα όπως είπα για να δουλέψουμε όλοι μαζί».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ τόνισε:

«Όσον αφορά στην επέκταση προς Καλαμαριά, στην παρούσα φάση βρίσκεται σε εξέλιξη μια σειρά μελετών και σύντομα θα δημοπρατήσουμε τις υπόλοιπες αναγκαίες μελέτες, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζονται όλα τα διαδικαστικά θέματα, όπως εκείνο σχετικά με την απόφαση του Σ.τ.Ε.. Στόχος του Υπουργείου είναι ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί εντός του 2010 υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές λόγω ενστάσεων, προσφυγών, κλπ. μεταξύ των διαγωνιζομένων τεχνικών εταιρειών, και αμέσως να ξεκινήσει η κατασκευή της πρώτης επέκτασης του Μετρό (4,8 χλμ – 5 σταθμοί).
Επιπλέον βάζουμε προτεραιότητα και την επέκταση του Μετρό προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη,  την επέκταση προς τη Σταυρούπολη με 5 χλμ και 5 σταθμούς. Για τον λόγο  αυτό επιταχύνουμε την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών και ήδη ξεκινήσαμε την αναζήτηση των σχετικών πόρων εξετάζοντας όλους τους εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης του έργου.
Βάζουμε ως προτεραιότητα να αναπτύξουμε σταδιακά ένα δίκτυο Μετρό στη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας στο βασικό έργο που έχει μήκος 9,6 χλμ και 13 σταθμούς τις επεκτάσεις του Μετρό προς Σταυρούπολη και Καλαμαριά ακόμη 10 χλμ και 10 σταθμούς. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα αλλάξει τα συγκοινωνιακά δεδομένα της πόλης και θα βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το σταθμό Μίκρας επεσήμανε:

«Αυτό είναι ένα ξεχωριστό θέμα, αφορά την επέκταση προς την Καλαμαριά. Εξετάζουμε τις εναλλακτικές λύσεις για να είμαστε μέσα στις προθεσμίες των διαγωνισμών».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την χρηματοδότηση του έργου ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε:
«Το ΜΕΤΡΟ είναι το πιο σημαντικό έργο που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη. Βούληση του Πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου και του Υπουργού Δημοσίων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα είναι τα χρήματα αυτά να εξασφαλιστούν και να είναι απρόσκοπτη η ροή της χρηματοδότησης για να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις».

WCAG