ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ
“Το αναφέρω και αυτό για να είστε κι εσείς ενήμεροι για θέματα καθημερινά, ταπεινά, τα οποία έχουν την αξία τους. Θα σας πω ότι είναι στους σχεδιασμούς, μίλησα για το Καστέλι, μίλησα για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής, το έχουμε ξαναπεί, δεν είναι κάτι καινούργιο, σας λέω ότι πράγματι στους σχεδιασμούς μας είναι να προχωρήσουμε και πιστεύω ότι θα πετύχουμε στις αρχές του νέου χρόνου να κάνουμε το πρώτο μεγάλο βήμα στην επίσημη πια διαδικασία δημοπράτησης του έργου, για τη γραμμή 4 του Μετρό, τη γραμμή «V» όπως ονομάζεται, η οποία θα εξυπηρετεί πολίτες στις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας.Η συζήτηση για το έργο αυτό έχει ξεκινήσει με ορισμένες βασικές παραδοχές. Το έργο αυτό θα είναι ένα δημόσιο έργο, βεβαίως θα εκτελεστεί μεταξύ των άλλων και με πόρους που θα εξασφαλιστούν μέσω χαμηλότοκων δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με την οποία έχουμε συζητήσει και έχουμε συμφωνήσει, είναι ένα έργο το οποίο θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο. Παρά το ότι πρέπει να σας πω ότι αν αρχίσουμε και απαριθμούμε τα κάθε μορφής προβλήματα στα διάφορα έργα, δεν θα τελειώσουμε ποτέ ίσως.
Είπατε για τον Πειραιά. Η επέκταση του μετρό στον Πειραιά: Έχουμε ένα πρόβλημα και θέλω να μοιραστώ τις σκέψεις μου δημοσίως μαζί σας ή και με τους πολίτες που μπορεί να μας ακούνε. Γνωρίζετε ότι στο σχήμα του αναδόχου για την επέκταση αυτής της γραμμής, όσον αφορά στο κομμάτι της φωτεινής σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, συμμετέχει και η γνωστή γερμανική εταιρεία SIEMENS.
Η σύμβαση αυτή δεν έχει υπογραφεί. Δεν υπάρχει ανάδοχος γιατί δεν έχουμε υπογράψει τη σύμβαση. Θέλω να σας πω ότι ανάμεσα στα σχήματα τα οποία κατέθεσαν την προσφορά τους, αν υπογράψουμε σύμβαση θα έχουμε ανάδοχο. Κι εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα: Υπογράφεις όταν είναι σε εξέλιξη αυτή η διαδικασία έρευνας και ελέγχου και στη Βουλή; Αυτό είναι και άλλο ένα έργο καθόσον αφορά το Υπουργείο μας. Αλλά αυτό είναι γενικότερο θέμα. Εγώ θα έλεγα πως κι εσείς, αν μπούμε στη συζήτηση, θα έχετε απόψεις οι οποίες θα διίστανται. Δεν είναι εύκολο κάποιος να πει ότι ναι, πρέπει να υπογράψεις αυτή τη σύμβαση στην οποία η SIEMENS έχει ένα κομμάτι του έργου, κάποιος άλλος θα έλεγε ότι δεν μπορείς να προχωρήσεις.
Επειδή μπαίνουμε σε ειδικά θέματα θα δεχθούμε τώρα τις ερωτήσεις. Αν το πάρει η SIEMENS, πρέπει να κάνεις νέα δημοπράτηση. Τι σημαίνει αυτό: Σημαίνει ότι μπορεί να προσέλθει και πάλι η SIEMENS. Το θέμα δεν είναι μόνο ότι έχεις καθυστέρηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το σύστημα είναι συμβατό μόνο με τη SIEMENS, αυτό είναι το πρόβλημα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το πρόβλημα δεν είναι δικό σας, το πρόβλημα είναι δικό μας. Μας λέτε ότι είμαστε παγιδευμένοι, αυτό μας λέτε. Ευχαριστώ που το καταλάβατε. Όλοι είμαστε παγιδευμένοι μ’ αυτήν την έννοια αφού πράγματι πληρώνουν οι φορολογούμενοι πολίτες τα έργα. Αλλά, για να κλείσουμε εδώ, για να μην οδηγηθείς σε καθυστέρηση υπογράφεις, υπογράφεις και δημιουργείς ταυτόχρονα ένα μεγάλο θέμα συζήτησης, προκαλείς ένα άλλο πολιτικό πρόβλημα που δεν είναι μόνο πολιτικό πρόβλημα.
Δεν είναι μόνο, επαναλαμβάνω, η καθυστέρηση, είναι το ότι, ποιος είναι αυτός ο οποίος μπορεί να πει ότι σ’ έναν νέο διαγωνισμό, αν προχωρήσει η δημοπράτηση, αποκλείεις εκ προοιμίου τη συμμετοχή μιας εταιρείας αν δεν έχεις κάποιο λόγο να στοιχειοθετήσεις αυτό τον αποκλεισμό. Είναι ένα θέμα το οποίο μας απασχολεί πάρα πολύ. Είναι πρόκληση να υπογράψουμε, αλλά δεχόμαστε την κριτική ότι έχουμε καθυστέρηση σε σχετικά έργα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχετικά με την κεφαλαιοποίηση μελλοντικών εσόδων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλα αυτά που αφορούν κεφαλαιοποίηση μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου, πρέπει την περίοδο στην οποία βρισκόμαστε να τ’ αντιμετωπίσουμε με μεγάλη προσοχή. Τα επιτόκια είναι πολύ υψηλά αυτή την περίοδο, γνωρίζετε που κινούνται τα spreads, πρέπει λοιπόν να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί για να περιφρουρήσουμε το δημόσιο συμφέρον. Γιατί αν είναι να πάμε σε τιτλοποιήσεις αλλά με επιτόκια τα οποία είναι εξωφρενικά, τότε αντί να κάνουμε καλό μπορεί να έχουμε κάνει και κακό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει περιθώριο χρημάτων για να δημοπρατηθεί το έργο του 2011;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι κάτι που μας απασχολεί. Πιστεύουμε ναι, χωρίς να πω τίποτε παραπάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια διευκρίνιση για το μετρό: Η γραμμή 4 ακολουθεί το σχεδιασμό που γνωρίζαμε ή έχουμε κάποια αλλαγή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε στο σχεδιασμό μια αλλαγή η οποία αφορά στην ευρύτερη περιοχή στο ξενοδοχείο HILTON. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι η γραμμή πρέπει να κινηθεί στα όρια του Βύρωνα και της Καισαριανής, προκειμένου να καλύψει τους κατοίκους αυτών των περιοχών. Πιστεύουμε ότι ανταποκρίνεται σε μια κοινωνική ανάγκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια ερώτηση για το μετρό του Χολαργού, Περιστερίου και νοτίων προαστίων. Ειδικά για το σταθμό του Χολαργού έχουμε παρατηρήσει ότι υπάρχει πολύ μεγάλη καθυστέρηση ενώ ουσιαστικά είναι έτοιμος. Πότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία και τι γίνεται με το σταθμό στο Περιστέρι, αλλά και στα νότια προάστια; Είναι το ίδιο πρόβλημα; Η ίδια ρίζα του προβλήματος;
………………………………
Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Θα επανέλθουμε σε αυτό, πριν ακούσουμε άλλες ερωτήσεις επειδή τέθηκε το θέμα της λειτουργίας κάποιου σταθμού, παρά το ότι δεν θέλουμε να μπούμε τώρα σε συζητήσεις γιατί η ενημέρωση σήμερα δεν είναι εκτεταμένη, θα κάνουμε άλλη συζήτηση. Στο θέμα της λειτουργίας των σταθμών να μας πει ο Γενικός γιατί τον Ιούνιο πράγματι έχουμε τον Χολαργό, το Σεπτέμβριο θα έχουμε άλλους σταθμούς, για να δούμε.
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Ο Χολαργός θα είναι περίπου στις αρχές Ιουνίου, η Αγία Παρασκευή το Σεπτέμβριο και οι υπόλοιποι..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το Σεπτέμβριο του ΄10;
Σ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, ο Χολαργός θα είναι έτοιμος τον Ιούνιο του ΄10.
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Η Αγία Παρασκευή το Σεπτέμβριο του ΄10, Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Ανθούπολη, Περιστέρι. Εδώ έχουμε και το πρόβλημα της SIEMENS. Αν υποθέσω ότι σήμερα το λύνουμε, γιατί οι σταθμοί είναι σχεδόν έτοιμοι και θα πρέπει να γίνουν κάποιες αλλεπάλληλες εργασίες τοποθέτησης όλων των συστημάτων, αν λοιπόν λύσουμε το πρόβλημα σήμερα θέλουμε περίπου τέσσερις με οκτώ μήνες για να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες εγκατάστασης. Κατά συνέπεια, σταδιακά θα έχουμε την ολοκλήρωση των σταθμών αυτών, μέχρι το αργότερο το Μάρτη του 2011.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Εάν στον επόμενο μήνα κλείσουμε το θέμα της SIEMENS, με οποιονδήποτε τρόπο, βρούμε τον τρόπο, θέλουμε περίπου τέσσερις με οκτώ μήνες για να ολοκληρώσουμε όλη αυτήν τη διαδικασία. Σταδιακά θα μπαίνουν, ένας-ένας σταθμός θα ολοκληρώνεται. Άρα λοιπόν θα έχουμε μέχρι τέλος του χρόνου που κάποιοι θα ολοκληρωθούν και όλοι οι σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτη του 2011.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και το Ελληνικό;
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Αν δεν λυθεί το θέμα της SIEMENS, θα πάει πολύ πίσω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγνώμη και με το Χολαργό δεν υπάρχει πρόβλημα εκεί με τη SIEMENS; Που σημαίνει ότι αν δεν λυθεί και δεν υπογραφεί, είναι απευθείας ανάθεση κι αυτό, ούτε κι αυτό θα ανοίξει ποτέ, έχει παγώσει.
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Κοιτάξτε, ο Χολαργός δεν έχει το ίδιο πρόβλημα όπως έχουν οι υπόλοιποι εφτά σταθμοί του Ελληνικού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά θα ανοίξουν αυτοί;
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Ναι, αυτοί οι δύο σταθμοί θα ανοίξουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή ανακοινώνετε τώρα ότι σε ένα μήνα από σήμερα ανοίγει ο Χολαργός, έτσι;
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Αρχές Ιουνίου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ανθούπολη-Περιστέρι;
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Ηλιούπολη-Περιστέρι σας είπα, θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2011. Εάν δοθεί λύση στο θέμα της SIEMENS μπορούμε να επισπεύσουμε. Ο χρόνος είναι μεγαλύτερος, αλλά ήδη έχουμε κάνει διαδικασία επίσπευσης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για ξαναπείτε τους σταθμούς.
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ: Ηλιούπολη, ¶λιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Ανθούπολη, Περιστέρι και Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι).