Στον «Ευκλείδη», στο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στο πιο προχωρημένο στάδιο κατασκευής και, που ετοιμάζεται σε δύο μήνες να υποδεχθεί τον «μετροπόντικα» (ΤΒΜ), πραγματοποιήθηκε σήμερα , παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη, τεχνική επίσκεψη από τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Σηράγγων & Υπογείων Έργων (ΕΕΣΥΕ) όπως και από εκπροσώπους φορέων της πόλης.
Την παρουσίαση, που διοργανώθηκε επ’ ευκαιρία της γιορτής της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα, παρακολούθησαν 30 μέλη της ΕΕΣΥΕ με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Γεώργιο Ντουνιά, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ.Τάσος Κονακλίδης, ο Πρόεδρος της Ε.Ε. του ΟΡΘΕ κ. Πάνος Σταθακόπουλος, η Προϊσταμένη της ΙΣΤ! Εφορείας Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων κα. Λίλιαν Αχειλαρά, ο Αντιδήμαρχος Καλαμαριάς κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης. Από πλευράς διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε. παρών ήταν το μέλος του Δ.Σ. κ. Κων/νος Ζέρβας, ενώ παρών ήταν και ο Γενικός Διευθυντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας κ. Μιχαήλ Σίμας.
«Συναίνεση, συνεργασία και προσήλωση στους μεγάλους αναπτυξιακούς στόχους της πόλης», ζήτησε από τους εκπροσώπους των φορέων ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ καθώς, όπως είπε, στο παρελθόν, άγονες αντιπαραθέσεις στέρησαν από τη Θεσσαλονίκη τα μεγάλα και αναγκαία έργα που τόσο χρειάζεται.
«Το έργο», είπε ο κ. υφυπουργός, «βρίσκεται σε εξέλιξη, το κέρδισε αυτό το στοίχημα η πόλη και πρέπει να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να τελειώσει το Μετρό όσο πιο γρήγορα γίνεται , να είναι αξιόπιστο στη χρήση και στη λειτουργία του. Θα πρέπει επίσης, το ταχύτερο δυνατό, να προχωρήσουμε στις επεκτάσεις ώστε να μιλάμε για ένα δίκτυο γραμμών Μετρό στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή , το οποίο, συνδυαστικά με τον ΟΑΣΘ, το τραμ , αλλά και τη θαλάσσια συγκοινωνία και τους ποδηλατοδρόμους , θα δημιουργήσουν τις υποδομές για βιώσιμη κινητικότητα στη πόλη, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και, καθιστώντας την ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές».
Νέα σχέση Μετρό – πόλης
Κλείνοντας το χαιρετισμό του, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στην αυριανή σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του Μετρό Θεσσαλονίκης και στην οποία έχουν προσκληθεί να μετέχουν οι εκπρόσωποι των φορέων που έχουν άμεση σχέση με το Μετρό και την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν κατά τις εργασίες κατασκευής. Μετά τη σύσκεψη, θα παρουσιαστεί «η πρόταση μας για τη δημιουργία μίας Εταιρικής Σχέσης μεταξύ του Μετρό και της πόλης, μιας νέας φιλοσοφία αντιμετώπισης του έργου , καθώς το Μετρό, είναι η καρδιά της πόλης. Η πόλη θα πρέπει να αγκαλιάσει το έργο, να το στηρίξει, να το αναδείξει και, να προετοιμαστεί για τη μετά κατασκευή Μετρό, εποχή».
Τους προσκεκλημένους καλωσόρισε στο σταθμό «Ευκλείδης» ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο οποίος τόνισε ότι το Μετρό, με συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια όλων όσων επηρεάζουν την κατασκευή του, ξεπερνάει σταδιακά τα προβλήματα και αναπτύσσεται όλο και πιο δυναμικά.
Ο κ. Κωνσταντινίδης επεσήμανε ότι στην κατασκευή του έργου, εφαρμόζονται οι συγκεκριμένες σύγχρονες τεχνικές, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Τα ΤΒΜ μάλιστα είναι από τα πιο σύγχρονα διεθνώς, προσαρμοσμένα στη γεωλογία της Θεσσαλονίκης.
Στη συνέχεια , σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο κ.Μ. Σίμας, γενικός δ/ντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, ο οποίος ζήτησε την κατανόηση φορέων και κοινής γνώμης για τις οχλήσεις που σημειώνονται, επειδή το Μετρό Θεσσαλονίκης συναντάει πολύ περισσότερες κατασκευαστικές δυσκολίες από το Μετρό των Αθηνών, προβλήματα που όμως ξεπερνιούνται με επιτυχία.
Ακολούθως, ο κ.Τ. Κονακλίδης, πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ που έχει αναλάβει τη δημόσια διαβούλευση για το ενιαίο στρατηγικό σχέδιο με αντικείμενο τις υποδομές μεταφορών – συγκοινωνιών στο Π.Σ.Θ., τόνισε ότι το Μετρό είναι έργο στρατηγικής σημασίας για το συγκοινωνιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης.
Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης ο πρόεδρος της ΕΕΣΥΕ κ. Γ. Ντουνιάς, ο οποίος τόνισε ότι η καρδιά όλων των υπογείων έργων που εκτελούνται στη χώρα , κτυπάει στη Θεσσαλονίκη . Για την ΕΕΣΥΕ, η λύση για τις ελληνικές πόλεις και την αντιμετώπιση των ασφυκτικών συνθηκών που τις χαρακτηρίζουν, είναι υπόγεια. Έργα όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, συμβάλλουν στο να καταστεί δυνατή , μελετητικά, κατασκευαστικά και διαχειριστικά, η αξιοποίηση του υπόγειου χώρου.
Στη συνέχεια παρουσιάσθηκαν τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου , μελετητικά ζητήματα από την κα. Γ. Βασιλακοπούλου και η γεωδομητική παρακολούθηση από τον κ. Τ. Εξάρχου.