Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Το Μετρό Θεσσαλονίκης «κτίζει» μία νέα εταιρική σχέση με την πόλη και τους φορείς της

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Το Μετρό Θεσσαλονίκης «κτίζει» μία νέα εταιρική σχέση με την πόλη και τους φορείς της

Το Μετρό Θεσσαλονίκης «κτίζει» μία νέα, Εταιρική Σχέση με την πόλη, στο πλαίσιο ενός 5ετους , στρατηγικού σχεδίου συνεργασίας με τους τοπικούς φορείς.

Την ανακοίνωση και την παρουσίαση αυτής της συλλογικής προσπάθειας έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ.Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος χαρακτηριστικά τόνισε : “ Είναι πλέον ώρα, μετά την πλήρη ανάταξη του έργου, το Μετρό να έρθει κοντά στη πόλη, αλλά επίσης είναι ώρα κι’ η Θεσσαλονίκη να αγκαλιάσει και να στηρίξει το μεγάλο αυτό έργο, από το οποίο θα προκύψουν τεράστια οφέλη για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, όπως και την ανάπτυξη του πολεοδομικού συγκροτήματος που ελπίζουμε ότι στην επόμενη τετραετία και, σταδιακά, σε ορίζοντα μίας δεκαετίας, θα λειτουργεί με όρους σύγχρονης Ευρωπαϊκής μεγαλούπολης».

Ο κ. υφυπουργός, έκανε την παραπάνω δήλωση, ακριβώς μετά την ολοκλήρωση ευρείας σύσκεψης στην οποία συμμετείχαν φορείς της Αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών τάξεων, του τεχνικού κόσμου, της πανεπιστημιακής κοινότητας , του συνδικαλιστικού κινήματος όπως και των υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού που άμεσα εμπλέκονται με την πορεία του έργου.

Tα θέματα που συζητήθηκαν στη σύσκεψη ήταν:

  1. Η ανάδειξη του Μετρό, του πιο μεγάλου δημοσίου έργου που κατασκευάζεται στη χώρα μας και η σημασία του για τη ζωή της πόλης, με στόχο τη διεθνή προβολή της.
  2. Η ανάδειξη και προβολή των πλούσιων αρχαιολογικών και πολιτιστικών ευρημάτων, χαρακτηριστικό των 23 αιώνων ζωής της πόλης.
  3. Η συνεργασία των φορέων και των πολιτών για την επίλυση των προβλημάτων, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του Μετρό.

Η σημερινή σύσκεψη ήρθε ως αποτέλεσμα και συνέχεια των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η νέα διοίκηση της Αττική Μετρό και η Διεύθυνση Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης, για τη δημιουργία ανοικτών διαύλων επικοινωνίας και σταθερών συνεργασιών με τους φορείς της πόλης.

Της σύσκεψης προηγήθηκαν συναντήσεις συνεργασίας με τις διοικήσεις του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ), του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Επιμελητηρίου, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου ( ΑΠΘ), του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως και ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή της Γ.Γ. του Υπουργείου Πολιτισμού κας. Λ. Μενδώνη και τις επικεφαλής των Εφορειών Αρχαιοτήτων , ΙΣΤ! και 9ης, προκειμένου να επιταχυνθούν ακόμη περισσότερο οι ανασκαφικές εργασίες αλλά και να συζητηθούν οι τρόποι ανάδειξης, των πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων.

«Το Μετρό, δεν είναι απλώς ένα μεγάλο τεχνικό έργο, δεν αποτελεί μόνο μία βασική συγκοινωνιακή υποδομή, αλλά αποδεικνύεται και σημαντικό έργο πολιτισμού υπό την έννοια ότι φέρνει στην επιφάνεια τη μακραίωνη και, αδιάλειπτη , ιστορία της πόλης μας , μέσα από πλούσια και εξαιρετικά ενδιαφέροντα ανασκαφικά ευρήματα», υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.

Πρόγραμμα κοινών δράσεων

Κατά τη συνέντευξη Τύπου, παρουσιάσθηκαν οι κοινές δράσεις που έχουν δρομολογήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης και φορείς της πόλης, ενώ υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, είχε ανακοινώσει τη δημιουργία μίας Επιτροπής Συνεργασίας με το Δήμο Θεσσαλονίκης και, σε επόμενη φάση, μίας δεύτερης Επιτροπής, ευρύτερης, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι Δήμοι από τους οποίους θα διέρχεται το Μετρό, βασικός άξονας και επεκτάσεις.

Πιο συγκεκριμένα, εν όψει των γιορτών των Χριστουγέννων, το Μ.Θ., σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο, σχεδιάζει και θα υλοποιήσει δράσεις για την τόνωση της αγοράς , όπως τη δημιουργία δύο υπαίθριων εκθέσεων φωτογραφίας με αρχαιολογικά ευρήματα από τις ανασκαφές στα κεντρικά εργοτάξια.

Επίσης, σχεδιάζονται happenings , γιορταστικός στολισμός σε εργοτάξια, αλλά και ενέργειες, υποστηρικτικές όπως και εκπαιδευτικές, που θα φέρουν το Μετρό κοντά σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στη συνέχεια στις δράσεις που έχουν ήδη συζητηθεί με το Α.Π.Θ. , όπως η δημιουργία μίας κοινής επιτροπής, με αντικείμενο την εκπόνηση αναγνωριστικής μελέτης για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης, βάσει του μνημονίου που έχει υπογράψει το Αττικό Μετρό με το Α.Π.Θ.

Σε αυτή τη νέα Εταιρική Σχέση του Μετρό με την πόλη, αναμένεται να υπάρξει στενή συνεργασία και με το Δήμο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του που αφορούν τον Πολιτισμό, το Περιβάλλον, την Εκπαίδευση και την Κοινωνική Πολιτική, αλλά και διευκόλυνση των εργασιών του Μετρό σε περιοχές που αποτελούν ιδιοκτησία του Δήμου.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετείχαν εκπρόσωποι των εξής φορέων: Δήμος Θεσσαλονίκης, EBEΘ, EEΘ, ΒΕΘ, ΤΕΕ/ΤΚΜ, ΟΡΘΕ, ΣΑΣΘ, Εμπορικός Σύλλογος, ΑΠΘ, ΔΕΘ Α.Ε., ΕΔΟΘ και ΕΚΘ., ενώ από πλευράς της Αττικό Μετρό Α.Ε. παρέστη το μέλος Δ.Σ. κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ.Γιώργος Κωνσταντινίδης .

Α. ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης
Συμβατικό Αντικείμενο:Μελέτη, κατασκευή, προμήθεια & εγκατάσταση εξοπλισμού, θέση σε λειτουργία, συντήρηση (κατά την περίοδο εγγύησης) του έργου, προμήθεια ανταλλακτικών και εκπαίδευση του προσωπικού του Μετρό Θεσσαλονίκης
Φυσικό Αντικείμενο:Διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 9,6 χλμ. περίπου, 13 σταθμούς με τα φρέατα τους, τους επίσταθμους, το Αμαξοστάσιο με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και το Κτίριο Διοίκησης, όλα τα αναγκαία ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και το τροχαίο υλικό.
Προϋπολογισμός:902.093.391€ (χωρίς απρόβλεπτα, αναθεώρηση, απολογιστικά & ΦΠΑ)
1.269.862.711€ (με απρόβλεπτα, αναθεώρηση, απολογιστικά & ΦΠΑ)
Συμβατικό Τίμημα:798.000.000€ (χωρίς απρόβλεπτα, αναθεώρηση, απολογιστικά & ΦΠΑ)
1.125.391.063€ (με απρόβλεπτα, αναθεώρηση, απολογιστικά & ΦΠΑ)
Έκπτωση:11,54 %
Ανάδοχος Κοινοπραξία:ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ / IMPREGILO / ANSALDO STS / SELI / ANSALDOBREDA
Ημερομηνία Ανάθεσης:7.4.2006
Συμβ. Ημερ. Περαίωσης:2.10.2012

Β. ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ (ΕΩΣ 30/11/2010)

Ι) ΣΤΑΘΜΟΙ

1. ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., οι διαφραγματικοί τοίχοι και οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι εργασίες εκσκαφής του σταθμού, η σκυροδέτηση της πλάκας οροφής και της πλάκας (-1), οι εργασίες κατασκευής των προσβάσεων καθώς και η αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα.

2. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., οι διαφραγματικοί τοίχοι και οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης.
  • Βρίσκεται σε εξέλιξη: Η αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα στο νότιο τμήμα του σταθμού.

3. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., οι διαφραγματικοί τοίχοι και οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης.
  • Βρίσκεται σε εξέλιξη: Η αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα στο βόρειο τμήμα του σταθμού και ολοκληρώθηκε μερικώς στο νότιο τμήμα αυτού.

4. ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., οι διαφραγματικοί τοίχοι και οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης.
  • Βρίσκεται σε εξέλιξη: Η αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα στο βόρειο τμήμα του σταθμού.

5. ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., οι διαφραγματικοί τοίχοι και οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης.
  • Βρίσκεται σε εξέλιξη: Η αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα στο σύνολο του σταθμού.

6. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., η αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα, οι διαφραγματικοί τοίχοι, οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης, η σκυροδέτηση της μεσόπλακας του σταθμού καθώς και η πλάκα οροφής και πυθμένα του κυκλικού φρεατίου προσβάσεων.
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι εργασίες εκσκαφής του σταθμού για τη σκυροδέτηση της πλάκας επιπέδου (-1), η σκυροδέτηση της πλάκας οροφής, οι εργασίες κατασκευής των προσβάσεων και των φρεατίων εξαερισμού.

7. ΠΑΠΑΦΗ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι προκαταρκτικές εργασίες μετεγκατάστασης του 1ου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και των λοιπών κατασκευών που βρίσκονταν στο χώρο του σταθμού.
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι εργασίες εργοταξιακής κατάληψης, η κυκλοφοριακή παράκαμψη Α’ φάσης και η κατασκευή των οδηγών διαφραγματικών τοίχων. Εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης σχετικά με την κοπή δέντρων προκειμένου να διασφαλιστεί η περαιτέρω ομαλή εξέλιξη των εργασιών.

8. ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., οι διαφραγματικοί τοίχοι, οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης και οι σκυροδετήσεις των μεσόπλακων επιπέδου (-2) και (-3).
  • Σε φάση ολοκλήρωσης: Η σκυροδέτηση της μεσόπλακας επιπέδου (-1)
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι εργασίες εκσκαφής του σταθμού στο επίπεδο θεμελίωσης (-4), οι σκυροδετήσεις των προσβάσεων στο επίπεδο (-1) και οι σκυροδετήσεις των τοιχείων των φρεατίων εξαερισμού από το επίπεδο (-1) μέχρι την πλάκα οροφής.

9. ΦΛΕΜΙΝΓΚ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., οι διαφραγματικοί τοίχοι, οι κυκλοφοριακές παρακάμψεις Α’ και Β’ φάσης και η σκυροδέτηση της πλάκας οροφής στο βόρειο τμήμα του σταθμού.
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι εργασίες εκσκαφής του σταθμού, των προσβάσεων και φρεατίων εξαερισμού αυτού και η σκυροδέτηση της πλάκας οροφής στο νότιο υπολειπόμενο τμήμα του σταθμού.

10. ΑΝΑΛΗΨΗ

  • Έχουν ολοκληρωθεί: Οι παρακάμψεις δικτύων Ο.Κ.Ω., η κυκλοφοριακή παράκαμψη Α’ φάσης και η εγκατάσταση του συστήματος υδροφρέζας για την έναρξη κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων.
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι προκαταρκτικές εργασίες, δηλαδή η κατασκευή των οδηγών τοίχων, η κυκλοφοριακή παράκαμψη Β’ φάσης κ.λ.π. ενόψει της έναρξης κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων.

11. ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ

  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι εργασίες παράκαμψης δικτύων Ο.Κ.Ω. και η κυκλοφοριακή παράκαμψη Α’ φάσης.

12. ΒΟΥΛΓΑΡΗ

  • Δεν έχει εκτελεστεί καμία εργασία λόγω μη ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων.

13. ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ

  • Δεν έχει εκτελεστεί καμία εργασία λόγω μη ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων.

ΙΙ) ΣΗΡΑΓΓΕΣ

1. ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΒM

  • Νότια σήραγγα: Έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και η επένδυση αυτής από το φρεάτιο εκκίνησης (Χ.Θ. 0+186,25) έως την Χ.Θ. 4+012,00.
  • Βόρεια σήραγγα: Έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και η επένδυση αυτής από το φρεάτιο εκκίνησης (Χ.Θ. 0+186,25) έως την Χ.Θ. 3+590,00.

2. ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΟΡΥΓΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ ΜΕΧΡΙ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ

  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι εργασίες παράκαμψης δικτύων Ο.Κ.Ω.

ΙΙΙ) ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ

  • Στο χώρο υπάρχουν κτίσματα συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων του Δήμου Θεσσαλονίκης, για τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απομάκρυνσής των.
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη: Οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων.
WCAG