Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Από το «γράμμα» του Μνημονίου περνάει στα έργα η συνεργασία της Αττικό Μετρό με φορείς της Θεσσαλονίκης

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Από το «γράμμα» του Μνημονίου περνάει στα έργα η συνεργασία της Αττικό Μετρό με φορείς της Θεσσαλονίκης

«Σάρκα και οστά» παίρνει το Μνημόνιο Συνεργασίας της Αττικό Μετρό Α.Ε./Μετρό Θεσσαλονίκης με τους φορείς της πόλης. Σε δύο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν σήμερα, με εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων , το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και το Δήμο Θεσσαλονίκης, λήφθηκαν συγκεκριμένες αποφάσεις για την υλοποίηση μέτρων που αφ’ ενός αφορούν την υποστήριξη των πληττομένων επιχειρήσεις και εργαζομένων, από την κατασκευή των έργων του Μετρό και, αφ’ ετέρου, αστικές αναπλάσεις πέριξ των σταθμών , διαμορφώσεις χώρων στάθμευσης και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Όπως δήλωσε ο Υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ κ. Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος και προήδρευσε στις συσκέψεις, «διαπιστώθηκε για μία ακόμη φορά ότι από όλες τις πλευρές υπάρχει βούληση για να βρεθούν τρόποι και μέσα για να υποστηριχτούν οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι που έχουν πληγεί και συνεχίζουν να πλήττονται από την κατασκευή του Μετρό, αλλά και να αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό το συγκεκριμένο έργο, που είναι το μεγαλύτερο εθνικό έργο που εκτελείται αυτή την περίοδο, προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργία της πόλης και η καθημερινότητα των κατοίκων της μα, και να αναδειχθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης – αστικού και οικονομικού κέντρου».

Στην πρώτη σύσκεψη που μετείχαν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων , ο κ. Μαγκριώτης διαβεβαίωσε ότι οι Οικονομικοί υπουργοί όπως και επικεφαλής ΔΕΚΟ επιθυμούν να βοηθήσουν στη λήψη υποστηρικτικών μέτρων για τις πληττόμενες επιχειρήσεις, στη βάση συγκεκριμένων αντικειμενικών και αδιάβλητων κριτηρίων . Τα μέτρα αυτά θα οριστικοποιηθούν, μετά από την παρουσίαση πρότασης που θα υποβάλλει μέχρι τέλος Μαϊου η αρμόδια Ομάδα Εργασίας.

Κατά τη σύσκεψη αυτή ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργιος Κωνσταντινίδης, παρουσίασε τα μέτρα που έχει λάβει η Αττικό Μετρό/Μετρό Θεσσαλονίκης, για βελτίωση της εικόνας των εργοταξίων και περιορισμό των χώρων που καταλαμβάνουν , επιτάχυνση των εργασιών στους σταθμούς και αισθητική αναβάθμιση των περιφράξεων, αλλά και για την προστασία των επιχειρήσεων πέριξ των σταθμών.

Στη σύσκεψη μετείχαν από πλευράς φορέων, οι:

  • Γιάννης Μανδρίνος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων & Επαγγελματιών ν. Θεσσαλονίκης.
  • Αριστοτέλης Θωμόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.
  • Παναγιώτης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
  • Εμμανουήλ Βλαχογιάννης ,αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
  • Χρήστος Βασιλάκος, αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
  • Κοσμάς Καλογιάννης , αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
  • Χριστίνα Μολφέση, δ/ντρια του Ε.Σ.Θ.

Στη δεύτερη σύσκεψη που ακολούθησε, με εκπροσώπους του Α.Π.Θ. και του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι νομοθετικά , με διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου για την ανάθεση μελετών και δημοσίων έργων, θα επεκταθεί και στη Θεσσαλονίκη η δυνατότητα της Αττικό Μετρό να δημιουργεί χώρους στάθμευσης οχημάτων.

Πάρκινγκ στο Α.Π.Θ.

Κατά τη σύσκεψη , συμφωνήθηκε η συμμετοχή εκπροσώπων του Α.Π.Θ., του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό , σε Ομάδα Εργασίας που θα αναλάβει την μελετητική επεξεργασία της δημιουργίας δύο χώρων στάθμευσης στους χώρους του Πανεπιστημίου, ενός στη γηπεδική έκταση του πανεπιστημιακού γυμναστηρίου ( συμβολή Αγ. Δημητρίου με Γ! Σεπτεμβρίου) και ενός δευτέρου στο ‘crossover’ / «Συντριβάνι».

Επίσης, υπήρξε δέσμευση να εξετασθούν οι χώροι που θα προτείνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης. Η κατασκευή των παραπάνω πάρκινγκ θα προχωρήσει ανάλογα με τις υποδείξεις των μελετών βιωσιμότητας και επιπτώσεων που θα εκπονηθούν, οι οποίες θα διερευνούν και τα πιθανά χρηματοδοτικά σενάρια .

Σημειώνεται ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκηςδεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει άμεσα τα έργα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πέριξ των σταθμών του Μετρό, εάν η Αττικό Μετρό αναλάβει την εκπόνηση των σχετικών μελετών . Επίσης, όπως είπε ο Αντιδήμαρχος κ. Ανδρέας Κουράκης, προτίθεται να παραχωρήσει δημοτικές εκτάσεις για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης .

Τέλος, όσον αφορά τις αισθητικές παρεμβάσεις το Α.Π.Θ. είναι πρόθυμο, με τη Σχολή Καλών Τεχνών, αφ’ ενός να συμβάλλει για τη βελτίωση των όψεων των εργοταξίων, την προβολή των αρχαιολογικών ευρημάτων, ενώ προτείνει οι σταθμοί «Συντριβάνι» και «Πανεπιστήμιο», να μαρτυρούν , στην τελική τους μορφή , τη γειτνίασή τους με την πανεπιστημιούπολη.

Στη σύσκεψη από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης, μετείχαν οι :

  • Aνδρέας Κουράκης, Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας & Δικτύων.
  • Κωνσταντίνος Ζέρβας, Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος & Ελεύθερων Χώρων/ Μέλος δ.σ. της Αττικό Μετρό Α.Ε.
  • Κωνσταντίνος Μπελιμπασάκης, Διευθυντής Μελετών.
  • Ελένη Φουντουλίδου, Διευθύντρια Κατασκευών.
  • Παύλος Χαραλαμπίδης, Διευθυντής Κυκλοφορίας.

Από πλευράς Α.Π.Θ., μετείχαν ο αντιπρύτανης κ. Γιάννης Παντής και οι καθηγητές, μέλη της αρμόδιας επιτροπής:

Σπύρος Σπαταλάς, Θεόδωρος Χατζηγώγος, Γιώργος Μίντσης, Μιχάλης Τιβέριος ( και σύμβουλος της Αττικό Μετρό σε θέματα Αρχαιολογίας), Γιώργος Διβάρης και Γιώργος Τσακίρης.

WCAG