«Το 2015 θα ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης» , διαβεβαίωσε ο Υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ κ. Γιάννης Μαγκριώτης, σε σύσκεψη εκπροσώπων των Κομμάτων και Βουλευτών του νομού , τονίζοντας ότι πρόκειται για στόχο απολύτως εφικτό, γιατί:
α) | Επιταχύνθηκαν οι ανασκαφικές εργασίες με νέα τεχνικά μέσα, πρόσθετες βάρδιες και στενή και αποτελεσματική συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Έτσι, αντί για το τέλος του 2013, που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών, τώρα προγραμματίζονται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2012. |
β) | Δόθηκαν λύσεις σε πολλά εκκρεμή προβλήματα που προέκυψαν με την έναρξη των εργασιών το 2007, λόγω του ότι το έργο δημοπρατήθηκε χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες. |
γ) | Διασφαλίστηκε απόλυτα η χρηματοδότηση του έργου και το δημόσιο είναι απολύτως συνεπές στη ροή της χρηματοδότησης. |
δ) | Με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας με όλους τους φορείς της Πόλης, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια κτλ. δίνονται άμεσα λύσεις σε όποια προβλήματα προκύπτουν κατά την εκτέλεση των έργων, όπως αυτό των επαγγελματιών. |
Στη σύσκεψη , που πραγματοποιήθηκε στους χώρους του σταθμού «Ευκλείδης», παρών ήταν και ενημέρωσε τον πολιτικό κόσμο, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστος Τσίτουρας, όπως επίσης ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης και στελέχη της Εταιρείας.
Στην πρόσκληση του Υφυπουργού, ανταποκρίθηκαν οι Βουλευτές Θεσσαλονίκης κ.κ. Σταύρος Καλαφάτης, ‘Aγγελος Κολοκοτρώνης , Θωμάς Ρομπόπουλος και Σάββας Αναστασιάδης. Επίσης , ο Γραμματέας της Α! Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ κ.Χρήστος Παπαστεργίου, η εκπρόσωπος της Ν.Δ. κα. Κορίννα Σοϊλεμετζίδου, οι εκπρόσωποι των Οικολόγων Πράσινων κα. Ελεάνα Ιωαννίδου και κ. Οδυσσέας Κεραμιτζής, η εκπρόσωπος του Συνασπισμού κα. Μπέτυ Πέρκα και της Δημοκρατικής Αριστεράς κα. Ασημίνα Ξηροτύρη κι’ ο εκπρόσωπος του ‘Aρματος Πολιτών κ. Γιώργος Χατζηαθανασίου. Επίσης, μετείχε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Τάσος Κονακλίδης, ο αντιδήμαρχος Καλαμαριάς κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης, ο εκπρόσωπος του Δημάρχου Θέρμης κ. Γιάννης Τζίκας , ενώ παρών ήταν και ο Διευθυντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας κ. Μιχαήλ Σίμας.
Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι:
«Πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΥΜΕΔΙ, την οποία εδώ και πολλούς μήνες έχουμε διατυπώσει, είναι η δημιουργία μίας μόνιμης, διακομματικής, επιτροπής, που τακτικά θα ενημερώνεται για το έργο αλλά και θα το υποστηρίζει επειδή «το Μετρό μας ενώνει όλους, είναι ένα έργο που το χρειάζεται η πόλη και η εξεύρεση λύσεων χρειάζεται συνεργασία και διάλογο», για να προσθέσει ότι στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας με τους φορείς της πόλης, η Αττικό Μετρό/ Μετρό Θεσσαλονίκης, συνεργάζεται ήδη με τους ΟΤΑ, την πανεπιστημιακή κοινότητα και τους εκπροσώπους εργαζομένων και παραγωγικών τάξεων.
Ο κ. Υφυπουργός, πρόσθεσε πως:
«Όπως είχαμε δεσμευτεί, παρ’ ότι πολλοί αμφέβαλαν, ολοκληρώθηκαν πριν από τον προγραμματισμένο χρόνο οι μελέτες επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμάρια, μέχρι την Μίκρα, υπεγράφη η ΚΥΑ- Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων και εχθές ο κ. Τσίτουρας, ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε, κατέθεσε στην Αρμόδια Διαχειριστική Αρχή του ΥΠΕΚΑ τον φάκελο ένταξης και χρηματοδότησης του έργου στο Ε.Π. «Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη», ύψους 425 εκ. ευρώ».
Απαντώντας σε ερωτήματα των παρισταμένων, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι:
«Οι ρυθμοί εκτέλεσης των εργασιών έχουν επιταχυνθεί με τη μεταφορά της Διευθύνουσας Υπηρεσίας του έργου στη Θεσσαλονίκη, αλλά, η Προϊσταμένη Αρχή είναι και θα παραμείνει ενιαία, για όσο διάστημα τουλάχιστον απαιτείται μέχρι να μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη η τεχνογνωσία που κατέχει η Αττικό Μετρό και για όσο διάστημα έχουμε ανάγκη την χρηματοδοτική υποστήριξη της Αττικό Μετρό, αυτό εκτιμώ ότι μπορεί να γίνει σε ένα χρόνο περίπου».
Ο κ. Υφυπουργός δήλωσε, πως με εντολή της Κυβέρνησης η Αττικό Μετρό μέσα από διαβούλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ολοκληρώνει την χάραξη μιας ακόμη γραμμής δυτικά, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, Ξηροκρήνη, Μενεμένη, Αμπελόκηποι, Ελ. Κορδελιό, Εύοσμος. Επίσης, προγραμματίζει την γραμμή από το Πανεπιστήμιο προς την Τούμπα, Χαριλάου, Ν. Ελβετία, και την επέκταση από την Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο.
Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε, πως αν συνεχίσουμε όλοι με αυτούς τους ρυθμούς και με αυτό το πνεύμα συνεργασίας, μπορούμε στα όρια το 2020 να έχουμε το ολοκληρωμένο δίκτυο γραμμών Μετρό Θεσσαλονίκης των 33 χιλιομέτρων και των 33 σταθμών.
Επέκταση προς Καλαμαριά
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστος Τσίτουρας, ενημέρωσε ότι έχει υπογραφεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επέκταση προς Καλαμαριά και έχει υποβληθεί ο φάκελος για χρηματοδότηση στη Διαχειριστική Αρχή. Εντός του Οκτωβρίου θα δοθούν οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης στους προεπιλεγέντες αναδόχους από την α! φάση της δημοπράτησης και, εάν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, εντός του θέρους του 2012, θα αρχίσει η κατασκευή της εν λόγω επέκτασης.
Σε ότι αφορά την επέκταση προς τα δυτικά- δηλαδή την γραμμή των 6,5 χιλιομέτρων, από την Πλατεία Δημοκρατίας, κατά μήκος της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα Νοσοκομεία -έχει ολοκληρωθεί η α! φάση των μελετών και για το τέλος του 2011 προβλέπεται η δημοπράτηση των οριστικών μελετών , οι οποίες θα ολοκληρωθούν εντός του 2013, οπότε θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου, εφ’ όσον εξασφαλισθεί η ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τη χωροθέτηση του αμαξοστασίου, δήλωσε πως τελικώς δεν προκρίνεται η επιλογή της Μίκρας , λόγω της αρνητικής γνωμοδότησης του ΣτΕ . Η Εταιρεία, στρέφεται στην βελτίωση του αμαξοστασίου της Πυλαίας με την εξασφάλιση πρόσθετης έκτασης , έτσι ώστε , με τον εξορθολογισμό του έργου να κατασκευαστεί ένα ασφαλές και πλήρες αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του βασικού έργου καθώς και όλων των μελλοντικών επεκτάσεων .
Επίσης, σε ότι αφορά το σταθμό «Ν.Ελβετία» είπε πως θα εξετασθεί η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για μεταφορά του στο Πάρκο της Ν. Ελβετίας, ενώ προσέθεσε ότι ο σταθμός «Βούλγαρη» βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση ( περίπου 250 μ.) από το σταθμό «πρ. Νομαρχία» της επέκτασης προς Καλαμαριάς και πως θα πρέπει να συζητηθεί η καλύτερη λύση.
Έργα στο σταθμό «Ανάληψη»
Τέλος, τόνισε ότι όποιες λύσεις ή μετατροπές εξετάζονται, είναι στα πλαίσια της υπάρχουσας σύμβασης του Μετρό Θεσσαλονίκης . Το ίδιο ισχύει και για τις πρόσθετες δαπάνες, όπως η επιπλέον διάθεση 8 εκ. ευρώ για την εξυγίανση των εδαφών στο σταθμό «Ανάληψη» και η διάθεση περίπου 75 εκ. ευρώ για την αρχαιολογική έρευνα .
Στην πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών αναφέρθηκε στη συνέχεια, αναλυτικά, ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο οποίος είπε ότι η διάνοιξη των σηράγγων έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 63%, ενώ μέσα στο καλοκαίρι προστίθενται στο χάρτη των κατασκευαστικών εργασιών τρεις ακόμη σταθμοί ( ‘Ν.Σ.Σ.’, ‘Ανάληψη’ και ‘Συντριβάνι’).
Ιδιαίτερα τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης την επιτάχυνση της ανασκαφικής έρευνας , απολύτως κρίσιμης για την πορεία του έργου, αφού το Μετρό Θεσσαλονίκης διέρχεται από τον πυρήνα του κέντρου μίας μεγαλούπολης με αδιάλειπτη ιστορία 23 αιώνων, την επίλυση σύνθετων τεχνικών ζητημάτων όπως στη περίπτωση του σταθμού ‘Ανάληψη’.
Mετά από εποικοδομητική συζήτηση επί της ουσίας, η διοίκηση της Α.Μ. λαμβάνει σοβαρά όλες τις παρατηρήσεις και τοποθετήσεις που διατυπώθηκαν και δεσμεύεται ότι όλες οι αποφάσεις της, όπως και μέχρι σήμερα πράττει, θα έχουν ως μόνο γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.