Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Το φθινόπωρο ξεκινάει το Μετρό για την Καλαμαριά

Το φθινόπωρο του 2012, αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της Επέκτασης προς Καλαμαριά, του Μετρό Θεσσαλονίκης, της πρώτης επέκτασης της υπό κατασκευή βασικής γραμμής. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει μελετητικά τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αξιοποιήσει το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης που θα χρηματοδοτεί έργα πράσινης ανάπτυξης και καινοτόμα.

To έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά, παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ.Χρήστος Τσίτουρας, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς. Την παρουσίαση παρακολούθησε ο υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ κ. Γιάννης Μαγκριώτης, o Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Γιάννης Οικονομίδης, ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ.Δημοσθένης Μπακογλίδης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Πολιτικής Προστασίας & Περιβάλλοντος Καλαμαριάς κ. Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Από πλευράς Αττικό Μετρό, παρέστησαν ο Διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, στελέχη της Εταιρείας, ενώ παρών ήταν και ο διευθυντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας για το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό, κ. Μιχαήλ Σίμας.

Ο Υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, υπογράμμισε την επιτάχυνση των ρυθμών κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ πρόσθεσε ότι με τη δημοπράτηση της β! φάσης του έργου της Επέκτασης προς Καλαμαριάς, επιβεβαιώνονται οι δεσμεύσεις που είχαν από πλευράς Υπουργείου και Εταιρείας αναληφθεί πριν περίπου ένα χρόνο.

Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε τη μεγάλη προσπάθεια που καταβλήθηκε για να εξασφαλισθούν πόροι για την Επέκταση Καλαμαριάς, έργου που εντάχθηκε τελικά στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

«Σημαντικό είναι ότι το Μετρό στην Καλαμαριά κατασκευάζεται με Κοινοτικούς πόρους κατά το 85% και μόνο το υπόλοιπο 15% με χαμηλότοκο δάνειο της ΕΤΕπ, όταν το αντίθετο συμβαίνει με τη χρηματοδότηση της υπό κατασκευή βασικής γραμμής, όπου μόνο 328 εκατομμύρια από το περίπου 1 δις. ευρώ του προϋπολογισμού του έργου, προέρχονται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Κεντρικής Μακεδονίας».

Ο Υφυπουργός προέβλεψε ότι η Επέκταση Καλαμαριάς θα κατασκευαστεί σε μικρότερο χρόνο από τους 60 μήνες, ενώ τόνισε ότι με την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, επιτυγχάνεται και η διάνοιξη της επέκτασης της οδού Πόντου κατά το 1/3, αφού η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα καταβάλλει τις αποζημιώσεις για το τμήμα της οδού που αφορούν στα έργα του μετρό.

Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε και ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Δημοσθένης Μπακογλίδης, ο οποίος είπε:

«To μετρό είναι η πιο μεγάλη συγκοινωνιακή περιβαλλοντική και αναπτυξιακή υποδομή για τη Θεσσαλονίκη, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται σήμερα στην Ελλάδα.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι διότι σήμερα όχι μόνο τυπικά αλλά ουσιαστικά, μετά την παράδοση των τευχών δημοπράτησης στις τέσσερις εταιρίες που έχουν προεπιλεγεί, ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά.

Ύστερα από τη συνεργασία του αρμόδιου Υπουργείου της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» και του Δήμου Καλαμαριάς, γίνονται πράξη οι προσδοκίες των κατοίκων της Καλαμαριάς αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης για μια καλύτερη ποιότητα ζωής».

Αναφερόμενος στο έργο, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Χρήστος Τσίτουρας, είπε ότι η Επέκταση Καλαμαριάς, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και θα εξυπηρετεί μία πολυάνθρωπη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Το έργο, τόνισε, αναμένεται να εκτελεστεί στους προβλεπόμενους χρόνους καθώς δεν προβλέπονται καθυστερήσεις από την ανασκαφική έρευνα.

Διαγωνιζόμενοι και χρονοδιάγραμμα

Οι τέσσερις διαγωνιζόμενοι, που προχωρούν στη β! και τελική φάση του διαγωνισμού και οι οποίοι έχουν ήδη παραλάβει τα τεύχη δημοπράτησης, είναι οι:

  • Εταιρεία : «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ»
  • Κοινοπραξία εταιρειών: «ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS»
  • Κοινοπραξία εταιρειών: «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ALPINE BAU GMBH – FCC CONSTRUCCION S.A.»
  • Κοινοπραξία εταιρειών: «J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA S.P.A. – ALSTOM TRANSPORT S.A»

Οι διαγωνιζόμενοι, θα πρέπει να υποβάλλουν τις προσφορές τους μέχρι τις 21 Μαϊου. Η αξιολόγηση των προσφορών θα γίνει το καλοκαίρι και , όπως εκτιμά η διοίκηση της Εταιρείας, η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο και η εγκατάστασή του, θα γίνουν στις αρχές του φθινοπώρου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Τσίτουρας προσέθεσε, πως ο χρόνος κατασκευής της Επέκτασης είναι 60 μήνες, με πιθανή τη συντόμευση του, καθώς η χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης των κατασκευαστικών εργασιών συμπεριλαμβάνεται στα κριτήρια επιλογής του αναδόχου.

HEπέκταση Καλαμαριάς, θα προσθέσει στα 9,6 χλμ και στους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, 4,8 χλμ. γραμμής και 5 σταθμούς. Με την επέκταση αυτή, η Θεσσαλονίκη σταδιακά θα αρχίσει να αποκτά δίκτυο Μετρό , καθώς προβλέπονται δύο επεκτάσεις προς δυτικά, η γραμμή Τούμπα – Χαριλάου και η επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι νέες αυτές επεκτάσεις βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια μελετών.

Ο προϋπολογισμός του έργου

Η Επέκταση προς Καλαμαριά, προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, είναι έργο που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης- κατασκευής, όπως και η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Στο ανωτέρω ποσό περιλαμβάνεται το κόστος κατασκευής, το οποίο ανέρχεται σε 425 εκ. ευρώ περίπου, το κόστος των απαλλοτριώσεων, των Η/Μ συστημάτων, των μελετών και της διαχείρισης. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτείται με το ποσό των 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής.

Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο.

Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα».

Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα», έναν επίσταθμο . Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα», ενώ κατά την περίοδο κατασκευής του θα δημιουργηθούν 1.600 νέες θέσεις εργασίας.

Σε ό,τι αφορά τα οφέλη από τη λειτουργία της Επέκτασης Καλαμαριάς ο κ. Τσίτουρας τόνισε ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση υπολογίζεται σε 76.000 επιβάτες, που θα αντιστοιχούν στο 25% της συνολικής επιβατικής κίνησης . Το Μετρό, έργο φιλικό προς το περιβάλλον, θα συμβάλλει στη μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000, συμβάλλοντας στη σημαντική μείωση του εκλυόμενου διοξειδίου του άνθρακα.

WCAG