Υπεγράφη την 12η Ιουνίου 2012, παρουσία του Υπουργού ΥΠΥΜΕΔΙ κ. Σ. Σιμόπουλου, Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (ΑΜ) και του Δήμου Πειραιώς. Την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρ. Τσίτουρας ενώ το Δήμο Πειραιά ο Δήμαρχος κ. Βασ. Μιχαλολιάκος
Η υπογραφή του Συμφώνου Συνεργασίας πραγματοποιείται σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία ξεκινά ένα ευρύ πρόγραμμα έργων αρμοδιότητας της ΑΜ στην περιοχή του Πειραιά, ενώ αποτελεί το επιστέγασμα της εποικοδομητικής συνεργασίας που έχει ήδη αναπτυχθεί μεταξύ των δύο φορέων και θέτει τις βάσεις για τη συνέχισή της, με στόχο την ταχεία προώθηση των έργων της ΑΜ στο Δήμο Πειραιά.
Πιο συγκεκριμένα, τα έργα που προωθούνται από την ΑΜ περιλαμβάνουν τα εξής:
- Την επέκταση της Γραμμής 3 από το Σταθμό Αγ. Μαρίνα (π. Χαϊδάρι) προς Πειραιά, έργο που βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή και το οποίο περιλαμβάνει 3 από τους 6 νέους σταθμούς εντός του Δήμου Πειραιά («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο»).
- Την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Ν. Φάληρο-Πειραιάς, με την προσθήκη ενός νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου «Κεράνης», έργο που βρίσκεται υπό μελέτη και για το οποίο θα αναζητηθεί χρηματοδότηση για την κατασκευή του.
- Την επέκταση του Τραμ από το ΣΕΦ προς Πειραιά (Α’ Φάση), έργο για το οποίο έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες του διαγωνισμού και αναμένεται η υπογραφή της σχετικής σύμβασης για την κατασκευή του έργου εντός του καλοκαιριού του τρέχοντος έτους. Στο πλαίσιο του έργου αυτού η ΑΜ θα αναλάβει επίσης την πραγματοποίηση σημαντικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στον Πειραιά, στο πλαίσιο εφαρμογής σχετικής κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου.
- Την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά – Β’ φάση, για την επέκταση του μέσου αυτού στην περιοχή της Πειραϊκής (Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα), έργο το οποίο είναι υπό μελέτη.
- Την επέκταση του Τραμ από τον Πειραιά προς Κερατσίνι – Πέραμα, έργο το οποίο βρίσκεται ήδη στο στάδιο της ωρίμανσης.
- Τη διερεύνηση της δυνατότητας κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης στην περιοχή του Λιμανιού για μετεπιβίβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς που προωθούνται από την ΑΜ.
Η προώθηση των ανωτέρω έργων, συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως του 1 δις € περίπου, θα ανατρέψει ριζικά τα συγκοινωνιακά και αναπτυξιακά δεδομένα του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής και θα οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση τόσο στις συνθήκες κυκλοφορίας, όσο και στο περιβάλλον της περιοχής αυτής.