Υποδομές, Μεταφορές & Δίκτυα
Εκτέλεση Μεγάλων Έργων
Πέρα από τα μεγάλα οδικά έργα, τους αυτοκινητόδρομους που υπήρχαν στην πρώτη δέσμη μέτρων, είναι ανάγκη να ξεμπλοκάρουν και άλλα σημαντικά έργα που θα τονώσουν άμεσα την οικονομία, αλλά και την ανάπτυξη της χώρας. Δηλαδή, έργα αναγκαία για να υποστηριχθεί η παραγωγική βάση της Ελλάδας.
Αυτά είναι:
- Οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας: Η επέκταση του μετρό προς Ανθούπολη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2013. H επέκταση προς Ελληνικό τον Ιούλιο του 2013και η επέκταση προς Χαϊδάρι τον Σεπτέμβριο του 2013. Η επέκταση της γραμμής 3: Χαϊδάρι – Πειραιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες.
- Η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2012 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015.
- Τα λιμάνια όπως της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας και του Λαυρίου. Η Β΄ Φάση του Λιμένα Ηγουμενίτσας πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τον Ιούλιο του 2013 και η Γ΄ Φάση τον Οκτώβριο του 2016. Ο Λιμένας Πατρών πρέπει να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2016 και ο Λιμένας Λαυρίου (εργασίες που αφορούν στην επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων στο χερσαίο και θαλάσσιο τμήμα) αναμένεται να ενταχθεί στις αρχές του 2013 και να ολοκληρωθεί εντός της προγραμματικής περιόδου.
- Η ολοκλήρωση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Το τμήμα ΣΚΑ-Τρεις Γέφυρες αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2012 και το τμήμα Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες αναμένεται να επαναδημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του 2012.
- Η ολοκλήρωση των νέων διπλών σιδηροδρομικών γραμμών:
- Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015.
- Αθήνα (ΣΚΑ)-Πάτρα στο τμήμα Διακοφτό-Ροδοδάφνη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015.
- Η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη (Αίγιο)- Ρίο, μήκους 27 χλμ. της γραμμής Αθήνα-Πάτρα. Αναμένεται το αποτέλεσμα της δημοπρασίας.
Παράλληλα:
Πρέπει να διευθετηθεί άμεσα το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Λόγω αρχαιολογικών ερευνών και ορισμένων οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου εμφανίστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στο έργο. Έχει τροποποιηθεί ήδη το χρονοδιάγραμμα, εδώ και ένα χρόνο περίπου, με νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης το Νοέμβριο του 2016. Ως προς την επέκταση προς Καλαμαριά, ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και τους προσεχείς μήνες θα γίνει η ανακήρυξη του αναδόχου.
Σε ό,τι αφορά τους οδικούς άξονες προχωρούμε σε:
α) | Ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα εντός του Σεπτεμβρίου 2012 και κλάδου του Λεύκτρο-Σπάρτη εντός του 2014. |
β) | Αποπεράτωση του κάθετου άξονα Εγνατίας οδού «Θεσσαλονίκη (Δερβένι)-Σέρρες-Προμαχώνας» τον Μάιο 2014 και προώθηση του κάθετου άξονα Εγνατίας οδού «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή», ειδικότερα του τμήματος Κορομηλιά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή. |
γ) | Ολοκλήρωση κατασκευής στον ΝΟΑΚ του τμήματος Αγ. Βαρβάρα-Αγ. Δέκα του κάθετου οδικού άξονα Ηράκλειο-Μεσσαρά τον Δεκέμβριο του 2013. |
δ) | Προώθηση παρεμβάσεων στον Βόρειο Οδικό ‘Aξονα της Κρήτης. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012 αναμένεται η επαναδημοπράτηση των τμημάτων «Γαλατάς-Κολυμπάρι-Καστέλλι» και «Αγκαθιάς-Χαμέζι-Σητεία». |
ε) | Ολοκλήρωση συνδέσεων αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ με το λιμάνι και την πόλη της Πάτρας. Αναμένεται η επαναδημοπράτηση του τμήματος «Σύνδεση της Ευρείας Παράκαμψης Πάτρας με τις Παραγλαύκιες αρτηρίες». |
στ) | Επίσης, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δύο κάθετοι άξονες: Κομοτηνή-Νυμφαία- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και Αρδάνιο-Ορμένιο. |
ζ) | Σε ότι αφορά το τμήμα της ΠΑΘΕ Αγία Μαρίνα Στυλίδας – Ράχες, πρόσφατα έγινε υποκατάσταση του αναδόχου που βρισκόταν σε προφανή αδυναμία να περαιώσει το έργο, καθώς είχε ήδη υπαχθεί στο άρθρο 99. Το έργο συνεχίζεται κανονικά, μετά την υποκατάσταση, χωρίς πρόσθετο κόστος για το δημόσιο. Για τις υπολειπόμενες εργασίες του έργου, δόθηκε παράταση προθεσμίας 18 μηνών. |
Ολοκληρώνουμε την αναβάθμιση του Αερολιμένα «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης με δύο εργολαβίες κατασκευής (επέκταση αεροδιαδρόμου και αναβάθμιση του υφιστάμενου) έως τον Δεκέμβριο του 2015.
Βασική μας προτεραιότητα είναι επίσης το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, το οποίο θα κατασκευασθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης και θα επαναδημοπρατηθεί τους αμέσως επόμενους μήνες.