Το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (TBM) έφθασε στο Σταθμό Αγία Βαρβάρα, έχοντας κατασκευάσει συνολικά 598 μέτρα σήραγγας, της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (7,6 χλμ. σήραγγας, 6 σταθμοί). Ο Μετροπόντικας, ο οποίος έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του από το Φρέαρ Εκκίνησης στην Αγία Βαρβάρα, αθόρυβα και δίχως καμία όχληση στην λειτουργία της πόλης, συνεχίζει την κατασκευή της σήραγγας προς τον Σταθμό Κορυδαλλό, όπου αναμένεται να φθάσει πριν το τέλος του 2014. Σημειώνεται ότι θα κατασκευασθούν συνολικά 6,5 χλμ. σήραγγας της επέκτασης με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με συμβατικές μεθόδους, μέσω υπόγειας εκσκαφής. Σήμερα, περισσότερα από 700 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων εργάζονται στους υπό κατασκευή σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, όπου τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη και αναμένεται μέχρι το πέρας κατασκευής του έργου να απασχοληθούν περί τους 2000 εργαζομένους, προκειμένου η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά να τεθεί σε λειτουργία το 2017.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΜ κ. Χρήστος Τσίτουρας, παρουσία του Δημάρχου Αγίας Βαρβάρας κ. Γιώργου Καπλάνη, πραγματοποίησε σήμερα τεχνική επίσκεψη στο έργο της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά και συγκεκριμένα τον Σταθμό Αγία Βαρβάρα, τονίζοντας τα εξής: «Η κατασκευή της Επέκτασης προς Πειραιά προχωρά απρόσκοπτα και ήδη ο μετροπόντικας έφτασε στον Σταθμό Αγ. Βαρβάρα. Το έργο που κατασκευάζεται είναι μία σημαντική επένδυση ύψους 660.000.000 ευρώ, σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των ευρύτερων Δήμων, που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ. Το σημαντικότερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο της Αθήνας προχωρά με γρήγορους ρυθμούς συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας»
Οι Δήμοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα) θα αποκτήσουν σύγχρονους Σταθμούς Μετρό, δίνοντας τη δυνατότητα της άνετης, αξιόπιστης και γρήγορης μετακίνησης στους κατοίκους των δυτικών προαστίων της Πρωτεύουσας. Η επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά υπολογίζεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 130.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία των ι.χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 45 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί) που ήδη κατασκευάζεται, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και για την Εθνική Οικονομία γενικότερα.