Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν τρομοκρατείται ούτε εκβιάζεται

Εύλογα ερωτηματικά δημιουργεί η απροκάλυπτη επίθεση που εξαπολύθηκε στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, που εκπροσωπεί τα συμφέροντα του δημοσίου, λίγες μόλις ημέρες πριν από την έκδοση της Απόφασης του Διαιτητικού Δικαστηρίου για την Οριακή Προθεσμία του Έργου.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, διασφαλίζοντας πλήρως το Δημόσιο συμφέρον, είναι υποχρεωμένη να απαντήσει σε όλες τις ανακρίβειες και την υποβολιμαία κριτική που ασκήθηκε χθες στην ειδική συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα στους ισχυρισμούς ότι,

«Η Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είναι ίδια από την πρώτη μέρα κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης» ΛΑΘΟΣ – Η παρούσα Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ανέλαβε στα μέσα του 2010, δηλαδή τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης του έργου.

«Επί θητείας της υφισταμένης Διοίκησης, το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει αμέτρητα προβλήματα» ΛΑΘΟΣ – Η σημερινή Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ παρέλαβε ένα έργο ουσιαστικά σταματημένο, με σωρεία άλυτων τεχνικών και συμβατικών προβλημάτων και κατόρθωσε να επιλύσει σχεδόν όλες τις πολύπλοκες τεχνικές δυσκολίες του Μετρό.

«Επί θητείας της σημερινής Διοίκησης έχουν υποβληθεί 77 ενστάσεις του Αναδόχου» ΛΑΘΟΣ – Από τότε που ανέλαβε η σημερινή Διοίκηση έχουν κατατεθεί μόλις 23 ενστάσεις, οι οποίες μάλιστα είτε είναι επαναλαμβανόμενες παλαιοτέρων ενστάσεων, είτε αφορούν ενέργειες που έγιναν σε προγενέστερο χρόνο, είτε αφορούν πράξεις της Πολιτείας, είτε είναι δευτερευούσης σημασίας.

«Επί της θητείας της σημερινής Διοίκησης ο ανάδοχος διεκδικεί 560 εκατομμύρια ευρώ» – ΛΑΘΟΣ – Οικονομικές διεκδικήσεις του αναδόχου, ύψους περίπου 500 εκ. ευρώ προϋπήρχαν της υφιστάμενης Διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

«Ποια είναι η τεχνογνωσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αφού τα στελέχη της έχουν φύγει στον ιδιωτικό τομέα;» ΛΑΘΟΣ – Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ διαθέτει σήμερα υψηλόβαθμα, έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη με άριστη επιστημονική κατάρτιση και ειδική τεχνογνωσία έργων Μετρό, που ουδείς άλλος φορέας της χώρας διαθέτει.

«Η Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα πρέπει να διαπραγματευτεί με τον Εργολάβο» ΛΑΘΟΣ – Ούτε η Σύμβαση, ούτε η ελληνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία προβλέπει κανενός είδους διαπραγμάτευση με τον Εργολάβο. Η μοναδική νόμιμη διαδικασία είναι αυτή του Διαιτητικού Δικαστηρίου.

«Το έργο είναι σήμερα δυο χρόνια μετά τη συμβατική ημερομηνία λειτουργίας του» –
Με ποιο τρόπο θα μπορούσε ποτέ να ολοκληρωθεί το μετρό το 2012 όταν ακόμα μέχρι σήμερα έχουμε σε πολλά μέτωπα του έργου μακροχρόνιες αρχαιολογικές ανασκαφές, (για τις οποίες ουδεμία αναφορά έγινε); Ακόμα δε, πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο σταθμός Βενιζέλου, όπου παρά τη θέληση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τα έργα είναι για δυο χρόνια σταματημένα μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Όμως, περισσότερα ερωτηματικά και απορίες δημιουργούνται από την παντελή έλλειψη κριτικής στον Εργολάβο, ο οποίος κατά το Νόμο και τη Σύμβαση έχει την ευθύνη υλοποίησης του Έργου. Ουδεμία αναφορά έγινε στις πέντε εταιρείες της κοινοπραξίας, ενώ τα «πυρά» εστιάστηκαν μόνον στο φορέα που κάνει την επίβλεψη του έργου, δηλαδή την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Ξαφνικά δηλαδή, πραγματοποιείται μια πρωτοφανής επίθεση υποβολιμαίας κριτικής στην κρατική εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, η οποία προασπίζεται το Δημόσιο συμφέρον, τα χρήματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογούμενων, μέσα από συγκεκριμένα άρθρα της σύμβασης του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί όταν στην επίθεση αυτή συμμετέχει υπεύθυνος φορέας, του οποίου ο εκπρόσωπος παράλληλα εξυπηρετεί προσωπικά του συμφέροντα ως συνεργάτης του Εργολάβου.

Αλήθεια, τι μπορεί να υποθέσει ο Έλληνας πολίτης όταν ακούει υπεύθυνους φορείς της πόλης να αναμασούν δημόσια καταγεγραμμένες θέσεις της αναδόχου κοινοπραξίας, όπου με βάση αυτές διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ούτε τρομοκρατείται, ούτε εκβιάζεται.
Με τον ίδιο τρόπο που διαχειρίστηκε το δημόσιο χρήμα για τα έργα της, με τον ίδιο τρόπο που αντιμετώπισε κατά το παρελθόν αντίστοιχα οικονομικά αιτήματα εργολάβων, θα συνεχίσει να διασφαλίζει το Δημόσιο συμφέρον, με τελικό στόχο να αποδοθεί στη Θεσσαλονίκη ένα σπουδαίο Μετρό για το οποίο όλοι μας θα είμαστε περήφανοι το συντομότερο δυνατό, αλλά με νόμιμη και διάφανη διαχείριση.

Οι «απαραίτητες ενέργειες» που ζητήθηκε να γίνουν εντός 45 ημερών, επισημαίνουμε ότι είναι υπόθεση αποκλειστικά και μόνο των Διαιτητικών Δικαστηρίων, σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Τέλος, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δηλώνει κατηγορηματικά ότι πάντα έχει ως οδηγό και γνώμονα των ενεργειών της τηνομιμότητα, και πάντα επίσης δέχεται την καλόπιστη κριτική από όπου και αν προέρχεται. Όμως, η χθεσινή επίθεση που δέχθηκε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ξεπερνά κάθε όριο καλόπιστης κριτικής, αφού σαφέστατα εμπίπτει στα όρια της πίεσης ώστε να υποκύψει στις αδηφάγες απαιτήσεις των εργολάβων, όπως κάποιοι μάλλον επιδιώκουν.

WCAG