Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε η ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης σήραγγας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε η ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης σήραγγας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρακολούθησε την ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης εκ των διδύμων σηράγγων της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.

Χρήστος Σπίρτζης: «Χρέος μας είναι το 2019 να τελειώσει το έργο».

«Το 2020 το μετρό θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης».

Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη πραγματοποιήθηκε σήμερα η ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης. O μετροπόντικας έφτασε σήμερα στο σταθμό «Ανάληψη», σηματοδοτώντας συμβολικά, την οριστική και αμετάκλητη ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα αλλάξει ριζικά την ποιότητα των συγκοινωνιακών υποδομών της πόλης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητή κ. Γιάννη Μυλόπουλο, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Θόδωρο Παπαδόπουλο υπογράμμισε στις δηλώσεις του, ότι το μετρό έχει μπει οριστικά στις ράγες:
«Είναι μια σημαντική μέρα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, για τη Θεσσαλονίκη. Είμαστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη της πρώτης σήραγγας. Σε ενάμιση μήνα ολοκληρώνεται και η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας. Επομένως ολοκληρώνονται τέλη Μαρτίου αρχές Απριλίου τα έργα μηχανικού, όπως έχουμε σχεδιάσει. Να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές. Στους συνάδελφους μηχανικούς, στους εργαζόμενους, στην Αττικό Μετρό, στην κοινοπραξία που το κατασκευάζει, στις αρχαιολογικές υπηρεσίες και τους εργαζόμενους σε αυτές, γιατί τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες πλέον. Πιστεύουμε ότι στη «Ζουράρια κλίμακα» αξιολόγησης τα επόμενα χρόνια ο ΠΑΟΚ θα πάρει πρωτάθλημα, απ’ ότι φαίνεται. Άρα το χρέος το δικό μας είναι το 2019 να τελειώσει το έργο, να μπούμε στη δοκιμαστική λειτουργία. Το 2020 να παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και μέχρι τότε να έχουμε σχεδιάσει, να έχουμε ξεκινήσει και τις επεκτάσεις του μετρό για τις Δυτικές Συνοικίες και το αεροδρόμιο».
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητής κ. Γιάννης Μυλόπουλος σε δηλώσεις που έκανε για την πρόοδο κατασκευής του έργου σημείωσε:
«Οι εντατικοί ρυθμοί κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, από τον Μάρτιο του 2016 που επανεκκίνησαν τα έργα κι έπειτα, είναι πλέον αδιαμφισβήτητοι και θα συνεχισθούν αμείωτοι έως την ολοκλήρωση του έργου» και πρόσθεσε:
«Είναι η πρώτη φορά από την αρχή του έργου που μια τόσο σημαντική εργασία, όπως είναι η διάνοιξη μιας σήραγγας, τελειώνει, προοιωνίζοντας την κοσμογονία που θα συμβεί τα επόμενα χρόνια στην πόλη με την ολοκλήρωση του ενός μετά το άλλο όλων των έργων του Μετρό».
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από ένα χρόνο, το έργο ήταν «νεκρό». Σήμερα η κατασκευαστική πρόοδος είναι συντριπτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε ένα χρόνο έχει ολοκληρωθεί το 50% του προϋπολογισμού των εργασιών σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.

 

Ενημερωτικό Σημείωμα για το έργο

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
1. Στοιχεία του Έργου

Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης (CON-06/004)
Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή
Συμβατικό Τίμημα: 951 εκ. € (χωρίς αναθεώρηση & ΦΠΑ)
1,012 δισ. € (με αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ)
Έκπτωση: 11,54 %
Ανάδοχος Κοινοπραξία: ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ/ IMPREGILO / ANSALDO STS/ SELI / HITACHI Rail Italy
Φυσικό Αντικείμενο Διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 9,6 χλμ. περίπου, 13 σταθμούς, τον επίσταθμο, το Αμαξοστάσιο με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και το Κτίριο Διοίκησης, τα αναγκαία ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα και 18 συρμούς.
Ημερομηνία Ανάθεσης: 07.4.2006
Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 02.10.2012
Οριακή Προθεσμία Έργου: 01.12.2014
Εκτιμώμενη Ημερομηνία Λειτουργίας: Τέλη του 2020 εκτός Βενιζέλου
Τέλη του 2021 Βενιζέλου

2. Απορροφήσεις – Ποσοστά Ολοκλήρωσης – Υπολειπόμενο αντικείμενο
Τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:
 Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου (Αρχικής & Συμπλ.Συμβ) 52% περίπου
 Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΠΜ 72% περίπου
 Ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων ΤΒΜ 97% περίπου
 Ποσοστό ολοκλήρωσης μελετών 85% περίπου
 Ποσό απορροφήσεων (με προκαταβολές και αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ) 489 εκ.€ περίπου
 Ποσό απορροφήσεων μόνο για εργασίες (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ) 417 εκ.€ περίπου

3. Περιγραφή Προόδου
I. Έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις εξής θέσεις:
1. Σταθμός “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” (ΝΣΣ),
2. Σταθμός “Δημοκρατίας”,
3. Σταθμός “Σιντριβάνι”,
4. Σταθμός “Πανεπιστήμιο”,
5. Σταθμός “Παπάφη”,
6. Σταθμός “Ευκλείδης”,
7. Σταθμός “Φλέμινγκ”,
8. Σταθμός και διασταύρωση “Ανάληψη”,
9. Επίσταθμος ΝΣΣ,
10. Διακλάδωση “Δημοκρατίας”,
11. Διασταύρωση “Σιντριβάνι”.
Έχει ξεκινήσει η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες, σοβάδες κλπ) στους σταθμούς “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, “Πανεπιστήμιο”, “Ευκλείδης” και στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς “Ευκλείδης”, “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” και “Πανεπιστήμιο”, ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.
II. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις θέσεις:
1. Σταθμός και διακλάδωση “Πατρίκιος”: έχει ολοκληρωθεί το μόνιμο περιμετρικό κέλυφος και η υπόγεια αντηρίδα με jet grouting, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο επίπεδο -1 και η σκυροδέτηση των πλακών στο επίπεδο -1.
2. Σταθμός “Βούλγαρη”: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκσκαφή στο -2 και η σκυροδέτηση της πλάκας -1
3. Σταθμός και Διασταύρωση “Νέα Ελβετία”: έχει ολοκληρωθεί το περιμετρικό κέλυφος, η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη.
4. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή του C&C και της ΝΑΤΜ στην οδό Αλατίνη.
III. Στο σταθμό “Αγ. Σοφία” βρίσκεται σε εξέλιξη η αρχαιολογική ανασκαφή στο νότιο τμήμα του σταθμού και στις δύο προσβάσεις.
IV. Στο σταθμό “Βενιζέλου”, από το Δεκέμβριο 2012 δεν εκτελείται καμία εργασία. Αναμένεται η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού, σε συνέχεια της συνεδρίασης του ΚΑΣ της 17ης Ιανουαρίου 2017, για την κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση κατά χώρα των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί στο επίπεδο -1.
V. Στο Αμαξοστάσιο ολοκληρώθηκε η περιμετρική αντιστήριξη και η κατασκευή του φέροντος οργανισμού του Κτιρίου Ι. Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων του Κτιρίου Ι και η κατασκευή του Κτιρίου ΙΙ. Την προηγούμενη εβδομάδα παραδόθηκε ο χώρος μετά την ολοκλήρωση της ανασκαφής.
VI. Έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της βόρειας σήραγγας μονής τροχιάς με ΤΒΜ, συνολικού μήκους 7,8 χλμ και συγκεκριμένα από το σταθμό “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” μέχρι το σταθμό “Ν. Ελβετία”. Θα ακολουθήσει η διάλυση και απομάκρυνση του 1ου ΤΒΜ από το φρέαρ στην διασταύρωση “Ανάληψη”. Για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της νότιας σήραγγας με το 2ο ΤΒΜ στην ίδια θέση υπολείπονται 400μ. περίπου.
VII. Η πρόοδος του αρχαιολογικού έργου είναι η εξής:
1. Σταθμός “ΝΣΣ”: ολοκληρώθηκε στο σταθμό, τις διασταυρώσεις και τη βόρεια είσοδο – εκκρεμεί στη νότια πρόσβαση και σε τρία φρεάτια
2. Διασταύρωση ΝΣΣ: ολοκληρώθηκε
3. Επίσταθμος: ολοκληρώθηκε
4. Σταθμός “Δημοκρατία”: ολοκληρώθηκε στο σταθμό – εκκρεμεί στη βόρεια και νότια πρόσβαση
5. Διακλάδωση “Δημοκρατία”: ολοκληρώθηκε
6. Σταθμός “Βενιζέλου”: εκτελέστηκε σε βάθος 7m περίπου – δεν εκτελέστηκε ανασκαφή στις προσβάσεις
7. Σταθμός “Αγ. Σοφία”: ολοκληρώθηκε στο βόρειο τμήμα του σταθμού. Συνεχίζεται στο νότιο τμήμα και στις προσβάσεις βόρεια και νότια
8. Σταθμός “Σιντριβάνι”: ολοκληρώθηκε στο σταθμό και στη βόρεια πρόσβαση. Σε εξέλιξη είναι στη νότα πρόσβαση
9. Διασταύρωση “Σιντριβάνι”: ολοκληρώθηκε
10. Σταθμός “Πανεπιστήμιο”: ολοκληρώθηκε
11. Σταθμός “Ευκλείδης”: ολοκληρώθηκε
12. Σταθμός “Φλέμινγκ”: ολοκληρώθηκε
13. Αμαξοστάσιο: ολοκληρώθηκε
VIII. Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85% των μελετών. Υπολείπονται κυρίως οι μελέτες των συστημάτων και των συρμών.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
1. Στοιχεία του Έργου

Έργο: Μελέτη Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία της Επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά (CON-002/13)
Σύστημα Δημοπράτησης: Μελέτη-Κατασκευή
Συμβατικό Τίμημα: 350 εκ. € (χωρίς αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ)
Έκπτωση: 6,04 %
Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ
Φυσικό Αντικείμενο Το έργο περιλαμβάνει διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77χλμ. περίπου, 5 υπόγειους σταθμούς, 5 φρέατα, 3 σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, καθώς και μέρος των απαιτούμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων
Ημερομηνία Ανάθεσης: 25.6.2013
Συμβατική Ημερομηνία Περαίωσης: 18.12.2019 (πρέπει να παραταθεί)

2. Περιγραφή Προόδου
Τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:
 Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου 28% περίπου
 Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΠΜ 33% περίπου
 Ποσό απορροφήσεων (με προκαταβολές και αναθεώρηση, χωρίς ΦΠΑ) 95 εκ.€ περίπου
 Ποσό απορροφήσεων μόνο για εργασίες (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ) 70 εκ.€ περίπου

Η Σύμβαση εξελίσσεται χωρίς σημαντικές αποκλίσεις από το Χ/Δ, εκτός του σταθμού “Αρετσού” και του επίσταθμου “Μίκρας”, όπου υπήρξαν καθυστερήσεις στη συντέλεση των απαλλοτριώσεων και κατά συνέπεια καθυστέρησε η παράδοση των χώρων στον ανάδοχο για τις κατασκευαστικές εργασίες.
3. Περιγραφή Προόδου
I. Στον σταθμό “Ν. Κρήνη” έχουν ολοκληρωθεί τα έργα Πολιτικού Μηχανικού και βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής αρχιτεκτονικών τελειωμάτων.
II. Στους σταθμούς “Νομαρχία”, “Καλαμαριά” και “Αρετσού”, όπως και στη διασταύρωση “Νομαρχία”, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του προσωρινού περιμετρικού κελύφους από πασσάλους, η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη και βρίσκεται εξέλιξη η κατασκευή του πλακών και τοιχείων.
III. Στον σταθμό “Μίκρα”, στην 1η και 2η διασταύρωση “Μικρας” και στον Επίσταθμο έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του προσωρινού περιμετρικού κελύφους από πασσάλους, και η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη. Στην 1η διασταύρωση και σε τμήμα του σταθμού “Μίκρα” βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η κατασκευή του πλακών και τοιχείων, ενώ στα υπόλοιπα τμήματα γίνεται προετοιμασία για την έναρξη της κατασκευής (εξυγιάνσεις εδάφους, υδατοστεγανώσεις, κλπ).
IV. Έχουν κατασκευαστεί οι δίδυμες σήραγγες ΝΑΤΜ μήκους 36 m, σε συνέχεια του φρέατος ΤΒΜ.
4. Αντικείμενο προς ανάθεση
Στο έργο της Καλαμαριάς η Σύμβαση καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των αντικειμένων του έργου, αλλά 9 από τα Η/Μ και σιδηροδρομικά συστήματα καθώς και το τροχαίο υλικό αποτελούν αντικείμενα που θα πρέπει να καλυφθούν από άλλες συμβάσεις που δεν έχουν ακόμα δημοπρατηθεί. Τα 9 αυτά συστήματα είναι:
1. Σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών μαζί με όλα τα υποσυστήματά του (EIXL, ATO, PTI, ATP, ATS, PIS).
2. Σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων (BACS).
3. Σύστημα τηλεχειρισμού και ελέγχου παροχής ισχύος (PRCS)
4. Σύστημα ασφαλείας-ελέγχου πρόσβασης (SMS)
5. Ψηφιακό σύστημα μετάδοσης δεδομένων (DCS)
6. Κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης (CCTV)
7. Σύστημα δημόσιων αναγγελιών (PA)
8. Σύστημα ασύρματης επικοινωνίας (TETRA)
9. Σύστημα συλλογής κομίστρου
Τέλος, ανάθεση με διαγωνιστική διαδικασία των 15 πρόσθετων συρμών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση της Βασικής Γραμμής και της Επέκτασης.

WCAG