Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Εκκίνηση του 2ου μετροπόντικα (ΤΒΜ) στην επέκταση της Καλαμαριάς

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – Εκκίνηση του 2ου μετροπόντικα (ΤΒΜ) στην επέκταση της Καλαμαριάς

Ξεκινούν σήμερα, Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017, οι εργασίες διάνοιξης και της δεύτερης σήραγγας, στη γραμμή της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Πρόκειται για μια σήραγγα 4.8 χιλιομέτρων, κατά μήκος της οποίας αναμένεται να κατασκευαστούν 5 σταθμοί.

Υπενθυμίζεται ότι η διάνοιξη της πρώτης από τις δύο δίδυμες σήραγγες της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά, ξεκίνησε 2 μήνες πριν και ήδη κατασκευάζεται με ταχείς ρυθμούς, καθώς ο πρώτος μετροπόντικας (ΤΒΜ) έχει ήδη διανοίξει τον σταθμό “Νέα Κρήνη” και προχωρεί προς τον επόμενο σταθμό.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητής Γιάννης Α. Μυλόπουλος δήλωσε: «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρεί με γοργούς ρυθμούς και έχει πλέον σαφή ορίζοντα ολοκλήρωσης. Σήμερα εκκινεί η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας της γραμμής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Σήμερα, το μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην κυριολεξία σε πλήρη εξέλιξη προς όλες τις κατευθύνσεις.

Αυτή η πραγματικότητα, που μας οδηγεί ολοένα και περισσότερο στην ολοκλήρωση του έργου και την απόδοση του στην τοπική κοινωνία, δε θυμίζει σε τίποτα την εικόνα που είχε το έργο μέχρι πρότινος.

Συγκεκριμένα, από την εκκίνηση του έργου τον Μάρτιο του 2016 μέχρι σήμερα, έχει συντελεστεί μια κοσμογονία στο δίκτυο Υποδομών και Μεταφορών της Θεσσαλονίκης.

Η βασική γραμμή του μετρό επανεκκίνησε μετά από 3 χρόνια αδράνειας και σήμερα έχει ήδη ολοκληρωθεί η διάνοιξη του συνόλου των δίδυμων σηράγγων, καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των έργων Πολιτικού Μηχανικού σε 11 από τους 13 σταθμούς, με τους 2 σταθμούς με το αρχαιολογικό ενδιαφέρον, τη Βενιζέλου και την Αγ. Σοφίας, να προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς στην υλοποίηση των αρχαιολογικών ανασκαφών, αφού η εφαρμογή της αρχής “Και Αρχαία Και Μετρό” έχει αντιμετωπίσει με τον πλέον επιτυχή τρόπο όλα τα προβλήματα που είχαν ανακύψει και είχαν σταματήσει το έργο, αποδίδοντας στην πόλη μια μοναδική καινοτομία και μια μοναδική πηγή οικονομικής ανάπτυξης, που αποτελείται από δύο υπερσύγχρονους σταθμούς Μετρό, που φιλοξενούν δύο μοναδικούς ανοικτούς αρχαιολογικούς χώρους.

Το γεγονός πως οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα του έργου πιστοποιείται και από τα στοιχεία προόδου της βασικής γραμμής. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 80% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 35% των αρχιτεκτονικών εργασιών και το 6% των έργων Η/Μ. Το συνολικό εκτελεσθέν ποσοστό της βασικής γραμμής ανέρχεται σε 55% (από 41% τον Φεβρουάριο του 2016 όταν και ανέλαβε η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε.).

Η επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά συνέχισε να εκτελείται με γρήγορους ρυθμούς και ήδη ο πρώτος Μετροπόντικας έχει καλύψει ένα σημαντικό μέρος της διαδρομής του, ενώ ο δεύτερος ξεκινά σήμερα.

Οι αστικές συγκοινωνίες του πολεοδομικού συγκροτήματος αποκτούν ποιότητα και κοινωνικό πρόσημο μετά από 57 χρόνια ομηρίας από ένα κρατικοδίαιτο και σπάταλο μονοπώλιο, καθώς ψηφίστηκε μόλις προχθές το νέο νομικό πλαίσιο για τον εκσυγχρονισμό τους. Με το νέο νομικό καθεστώς διασφαλίζεται πλήρως η ένταξη της λειτουργίας του Μετρό στον ενιαίο, πλέον, ιστό του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, προς όφελος της πόλης και του πολίτη.

Όλα όσα δεν έγιναν στη Θεσσαλονίκη και για τη Θεσσαλονίκη επί δεκαετίες ολόκληρες, υλοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο σήμερα.

Απέναντι σε όσους δυσπιστούσαν για την πρόοδο των έργων, η σημερινή ημέρα αποτελεί την καλύτερη απάντηση, ενώ οι πολίτες στην πλειοψηφία τους διαπιστώνουν ότι αυτό που έλειπε τελικά από τη Θεσσαλονίκη ήταν η πολιτική βούληση για μεγάλες τομές και η μεθοδική και συστηματική δουλειά.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης συνιστά την μεγαλύτερη τομή στη ζωή της πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες. Μόνο που δεν αποτελεί πια σχέδιο επί χάρτου, αλλά ένα ολοκληρωμένο σύστημα μαζικής μεταφοράς, που ήδη κατασκευάζεται.

Το μετρό Θεσσαλονίκης στην αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μας, 1,5 χρόνο πριν, λέγαμε ότι επανεκκινεί. Σήμερα, που όλοι έχουν αντιληφθεί την εξέλιξη του έργου, λέμε στους Θεσσαλονικείς ότι το μετρό έχει μπει στις ράγες του και έχει πλέον σαφή και συγκεκριμένο ορίζοντα ολοκλήρωσης. Στο πρώτο του ταξίδι, θα είμαστε όλοι μαζί.»

Στην εκκίνηση του 2ου μετροπόντικα παρέστησαν ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμαριάς, ο Γενικός Διευθυντής Έργου της Αναδόχου Κοινοπραξίας της Βασικής Γραμμής, η Διευθύντρια Έργων της Επέκτασης Καλαμαριάς, ο Προϊστάμενος Έργων Πολιτικού Μηχανικού της Επέκτασης Καλαμαριάς, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης, στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της Αναδόχου Εταιρείας.

WCAG