Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ: ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙA – Άφιξη του μετροπόντικα στον τερματικό σταθμό Δημοτικό Θέατρο, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών    

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ: ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙA – Άφιξη του μετροπόντικα στον τερματικό σταθμό Δημοτικό Θέατρο, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών    

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ: ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙA

             Άφιξη του μετροπόντικα στον τερματικό σταθμό Δημοτικό Θέατρο, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών                                

 

Χρήστος Σπίρτζης: «Ο Πειραιάς αλλάζει πρόσωπο. Το έργο του Μετρό ολοκληρώνεται»

 

«Το 2019 σε λειτουργία οι τρείς πρώτοι σταθμοί.  Το 2021  το έργο της επέκτασης του Μετρό σε πλήρη λειτουργία»

 

«Το χρωστάμε στους πολίτες του Πειραιά. Το χρωστάμε και στη χώρα»

 

Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) έφτασε σήμερα στον τερματικό σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», έχοντας κατασκευάσει συνολικά το 98% της σήραγγας του μετρό, που αφορά την επέκταση της γραμμής 3 «Αγία Μαρίνα- Δημοτικό Θέατρο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι με τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών το 2019 και στη συνέχεια με την ολοκλήρωση του έργου μέχρι το 2021, θα σταματήσει η χρόνια ταλαιπωρία των πολιτών και θα αναβαθμιστεί κατακόρυφα η σύνδεση και η  μετακίνηση των δύο μεγάλων πυλών εισόδου- εξόδου της χώρας.

Συνοδευόμενος από τον πρόεδρο καθηγητή κ. Γιάννη Μυλόπουλο, τον διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Θόδωρο Παπαδόπουλο, Μέλη της διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε για τη σημερινή άφιξη του μετροπόντικα: «Είναι μία από τις μέρες χαράς για τον Πειραιά. Ο Πειραιάς αλλάζει πρόσωπο. Το έργο του Μετρό ολοκληρώνεται. Ο μετροπόντικας έφτασε στο κέντρο του Πειραιά απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο. Οι τρεις σταθμοί της γραμμής το ‘19 θα λειτουργούν. Επομένως, είμαστε μπροστά σε πολύ ευχάριστες καταστάσεις για την πόλη του Πειραιά.  Η συνεχής επιμέλεια των βουλευτών του Πειραιά, η συνεργασία με το Δήμο Πειραιά, με το Δήμαρχο, η συνδρομή και η μεγάλη προσπάθεια των φορέων που υλοποιούν τα έργα, αποδίδουν καρπούς. Το χρωστάμε αυτό στους πολίτες του Πειραιά και το χρωστάμε και στη χώρα».

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι με την ολοκλήρωση του έργου το 2021, θα δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά που ήδη κατασκευάζεται, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Όπως, μάλιστα, τόνισε χαρακτηριστικά, «μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει στον προαστιακό το δρομολόγιο Πειραιάς –  Αεροδρόμιο. Το Τραμ, πάει καλά το έργο και θα σταματήσει να ταλαιπωρεί τους Πειραιώτες. Επομένως ο Πειραιάς, επιτέλους, αποκτά αυτό που το άξιζε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Να δώσουμε συγχαρητήρια και στους ανθρώπους που δούλεψαν σε αυτό το έργο, τους μηχανικούς, τους τεχνικούς, τους χειριστές και σε όσους εμπλέκονται, στους επιβλέποντες. Πιστεύω ότι η χαρά αυτή τους ανήκει περισσότερο από όλους, όπως και στους πολίτες του Πειραιά, όταν ολοκληρωθούν και μπουν σε λειτουργία όλα αυτά τα έργα».

Στην έλευση του μετροπόντικα στον τερματικό σταθμό παραβρέθηκαν επίσης οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας και Γ. Γεννιά, ο Αντιπεριφερειάρχης Γ. Γαβρίλης, ο Δήμαρχος Πειραιά Γ. Μώραλης, και πολλοί ακόμη, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Για το σημερινό γεγονός, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής κ. Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε σχετικά: «Ένα ακόμα μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό προχωρεί.  Η ολοκλήρωση της υπόγειας σήραγγας της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά, που είναι το σοβαρότερο και το κρισιμότερο κομμάτι του έργου, σηματοδοτεί τη μεγάλη  πρόοδό του  και προοιωνίζεται την ολοκλήρωση του. Η σύνδεση του αεροδρομίου της Αθήνας με το λιμάνι του Πειραιά αλλάζει τα συγκοινωνιακά δεδομένα του λεκανοπεδίου και συμβάλλει καθοριστικά, μαζί  με τα υπόλοιπα έργα, στην οικονομική, την κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη».

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, σε δήλωσή του, ανέφερε τα εξής: ««Είναι ημέρα xαράς για τον Πειραιά. Eίμαστε στον Σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με τον αρμόδιο Υπουργό κύριο Σπίρτζη, τον Πρόεδρο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ»,  κ. Μυλόπουλο, και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ», κ. Παπαδόπουλο. Ο Μετροπόντικας είναι πλέον στο κέντρο του Πειραιά στο Δημοτικό Θέατρο. Οι εικόνες που βλέπουμε είναι δυνατές και αποδεικνύουν ότι το έργο προχωράει. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου βέβαια είναι το 2021, έχουμε λοιπόν ακόμα τρία χρόνια, είναι ένα έργο, όμως, που αλλάζει τη φυσιογνωμία και τη λειτουργία  του Πειραιά, δίνοντας αναπτυξιακή προοπτική. Συνδέει το αεροδρόμιο με το λιμάνι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι για την κρουαζιέρα όταν από το λιμάνι μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο μέσα σε 40 λεπτά. Δημιουργείται ένας πολύ σημαντικός ευρωπαϊκός διαμετακομιστικός κόμβος στον Πειραιά, με το λιμάνι, τον ΗΣΑΠ, το ΜΕΤΡΟ, το ΤΡΑΜ, που όλοι αντιλαμβανόμαστε τη σημασία που έχει για την πόλη και την προοπτική της. Περιμένουμε, λοιπόν, την ολοκλήρωση του έργου. Χαιρόμαστε όταν υπάρχουν αυτές οι εικόνες, όπως έγινε πριν από λίγους μήνες στα Μανιάτικα και σήμερα εδώ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Γνωρίζουμε τα προβλήματα στον σταθμό του λιμανιού. Σιγά-σιγά, όμως, και εκεί αντιμετωπίζονται και θέλω να πιστεύω ότι θα ξεπεραστούν, ώστε το 2021 να μπει σε λειτουργία το Μετρό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την καλή συνεργασία τον αρμόδιο Υπουργό, κύριο Σπίρτζη, τον Πρόεδρο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ», κύριο Μυλόπουλο, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ» κύριο Παπαδόπουλο και τις ανάδοχες εταιρείες για το ΜΕΤΡΟ. Στο θέμα του τραμ έχουμε ορισμένα προβλήματα, αλλά δεν είναι της παρούσης να αναφερθούν. Σήμερα είναι ημέρα χαράς, δεν χρειάζεται  να γκρινιάζουμε».

 

  • Ακολουθούν οι απαντήσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα που υπήρχαν στο σταθμό του Πειραιά και στο λιμάνι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε στο λιμάνι ήταν τεχνικά τα θέματα. Πιστεύω ότι έχουν αντιμετωπιστεί, για αυτό και το χρονοδιάγραμμα είναι συγκεκριμένο. Έχουμε την τελική χωροθέτηση, – τις λεπτομέρειες θα σας τις πει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό. Θεωρώ, όμως, ότι το έργο πλέον δεν έχει, και αυτό και το έργο του τραμ, τις γκρίζες ζώνες που είχε στο παρελθόν: Το πού θα χωροθετηθεί ο σταθμός, του πώς θα γίνει, το πώς θα αντιμετωπίσει προβλήματα με δίκτυα κοινής ωφέλειας και κεντρικούς αγωγούς που δεν είχαν καταγραφεί, το πώς θα αντιμετωπίσουμε τα θέματα της στεγάνωσης των σταθμών, όταν είναι κοντά στη θάλασσα, το που θα χωροθετηθούν κρίσιμες υποδομές, όπως ήταν ο υποσταθμός. Όλα αυτά έχουν λυθεί και για αυτό θέλω να ευχαριστήσω την Αττικό Μετρό για την προσπάθεα που κάνει αλλά και τη συνεργασία με το Δήμο Πειραιά, που συνέβαλε,  ο Γιάννης Μώραλης, στο να ξεκαθαριστούν επιτέλους, οι γκρίζες ζώνες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Είδαμε σήμερα την τελευταία διάνοιξη της γραμμής 3 που έφτασε στο δημοτικό θέατρο Μπορείτε να μας πείτε πότε θα δούμε διάνοιξη και από τη γραμμή 4; Τι  γίνεται με τον διαγωνισμό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προχωρεί ο διαγωνισμός. – Θα σας τα πουν καλύτερα τα στελέχη της Αττικό μετρό και η Διοίκησή τους. –  Πιστεύω ότι είναι η γραμμή 4 είναι από τα έργα που ολοκληρώνει, -μαζί με τις επεκτάσεις που θα γίνουν-  ένα πλήρες δίκτυο για το Μετρό στην Περιφέρεια Αττικής στην Αθήνα. Το μέλημά μας είναι να βρούμε τους πόρους, όχι πλέον για την πρώτη φάση της γραμμής 4, αλλά για τη δεύτερη φάση της γραμμής 4 και των επεκτάσεων που πρέπει να γίνουν στη δυτική Αθήνα, όπως και των επεκτάσεων που πρέπει να πραγματοποιηθούν στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, προς τις Δυτικές Συνοικίες και προς το αεροδρόμιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τον τελευταίο καιρό έχουμε προβλήματα με τις πλημμύρες κύριε Υπουργέ. Υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο για τους σταθμούς;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στους σταθμούς υπάρχει και, όπου υπάρχει σχεδιασμός ολοκληρωμένος, υπάρχει και αντιπλημμυρική προστασία. Αυτό που δεν υπήρχε στη χώρα και αυτό είναι δικό μας μέλημα ως υπουργείο, είναι να υπάρχουν οι δομές στρατηγικού σχεδιασμού για όλη τη χώρα. Ιδιαίτερα όταν έχουμε Φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και κυρίως στους Δήμους του πρώτου βαθμού, που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και σε τεχνικό επίπεδο και σε ανθρώπινους πόρους και σε οικονομικούς πόρους. Αυτά θα τα έχετε δει στο Νέο Οργανισμό του Υπουργείου. Έχει προβλεφτεί η Γενική διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Υποδομών και πρέπει μαζί με την ολοκλήρωση, τόσο των μελετών της Ειδικής Γραμματείας υδάτων όσο και των ηλεκτρονικών συστημάτων για τη σύντμηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, να έχουμε και μία ιεράρχηση όλων των κατηγοριών των έργων και όλων των έργων σε όλη την Ελλάδα. Για να φύγουμε από τη λογική από την τακτική που υπάρχει στη χώρα εδώ και δεκαετίες, να γίνονται έργα εκεί που επιλέγει ο εκάστοτε Υπουργός ή ο εκάστοτε Δήμαρχος και όχι εκεί που τα έχει ανάγκη η χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Είπατε και στο ΚΟΝΤΡΑ χθες ότι και στην Εθνική Οδό έχει γίνει ο δρόμος χωρίς να έχει γίνει δίκτυο και τα νερά πάνε αλλού.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλοι οι αυτοκινητόδρομοι έχουν δίκτυο όμβριων υδάτων για τους αυτοκινητόδρομους. Κανείς δεν έχει προβλέψει για τους υποδοχείς που δέχονται αυτό το βρόχινο νερό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Κύριε Υπουργέ μιας και αναφέρατε αυτό, στη Μάνδρα υπήρχε ένα θέμα με την παλαιά εθνική οδό η οποία όπως ξέρετε είναι του Υπουργείου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Είναι στην περιφέρεια εδώ και πολλά χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είχε κατασκευαστεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ έτσι δεν είναι; Έχει κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει κατασκευαστεί πολύ παλιά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θα γίνει με αυτό το έργο γιατί νομίζω ότι είναι κάτι που είναι πέρα από τις δυνατότητες της Περιφέρειας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν είναι πέρα από τις δυνατότητές  της Περιφέρειας. Εμείς, όμως, όποιος οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης θέλει, μπορεί να έχει τη συνδρομή του Υπουργείου. Και με την Περιφέρεια, έχουμε πολύ στενή συνεργασία. Έχουμε, και θέλω να τα πω αυτά, σε αντιπλημμυρικά έργα, που δεν είχε το Υπουργείο πόρους οικονομικούς, σε κεντρικά ρέματα που ήταν αρμοδιότητα του υπουργείου, όπως είναι το ρέμα Ερασίνου, έδωσε η Περιφέρεια χρήματα και πόρους, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Άρα δε μπαίνει θέμα συνεργασίας και καλών σχέσεων όχι μόνο με την Περιφέρεια Αττικής, αλλά γενικά με όλες τις Περιφέρειες. Το ίδιο επίπεδο καλής συνεργασίας έχουμε με όλες τις περιφέρειες της χώρας ειδικά σε αυτά τα θέματα. Κι όποια Περιφέρεια ή Δήμος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει, γιατί δεν έχει στις τεχνικές Υπηρεσίες την τεχνογνωσία, να υλοποιήσει τέτοια έργα, είμαστε στη διάθεσή τους. Για αυτόν τον λόγο μίλησα και με τη δήμαρχο Μάνδρας πολλές φορές η οποία ζήτησε τη συνδρομή του Υπουργείου. Περιμένουμε τις επόμενες μέρες να μας στείλει λίστα έργων και να γίνει μία προγραμματική για να μπορέσει το Υπουργείο να συνδράμει τις Υπηρεσίες του δήμου. Επίσης,  οποιοσδήποτε άλλος Δήμος θελήσει, είμαστε διάθεσή του, είναι ανοιχτή η πόρτα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Θα μας πείτε και πότε έχουμε τα εγκαίνια του Ε65 μία που αναφερθήκατε σε αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο Ε65 επειδή είναι  η διεθνής πρωτοτυπία, περιμένουμε τη γραφειοκρατική έγκριση πλέον του Νότιου τμήματος, προκειμένου να εγκαινιάσουμε τις εργασίες ενός τμήματος που θα έπρεπε να έχει αποδοθεί μαζί με το μεσαίο τμήμα. Και να δώσουμε το μεσαίο τμήμα στους πολίτες, για να το χρησιμοποιούν, αλλά καταλαβαίνετε ότι το τμήμα που έχει ήδη κατασκευαστεί ενώ είναι λειτουργικό από μόνο του, δεν είναι αυτό που έχει ανάγκη η χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Τα εγκαίνια θα γίνουν δηλαδή, όταν πάρετε το OΚ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό επιδιώκουμε. Είναι έτοιμο το έργο έχει δοθεί επί της ουσίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Δεν έχει λειτουργήσει, όμως

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι λειτουργεί, αλλά δεν λειτουργεί για φορτηγά. Είναι έτοιμοι και οι συνδετήριοι για τα φορτηγά. Και από εκεί και πέρα, καλό είναι να πιεστούν και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για να βλέπετε και εσείς, ότι η γραφειοκρατία δεν τυραννά μόνο την Ελλάδα. Γραφειοκρατία και πολύ βαριά μάλιστα, υπάρχει και στα ευρωπαϊκά όργανα και ίσως και σε πολλές περιπτώσεις χειρότερη από τη δική μας.

 

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Επέκταση της Γραμμής 3, Τμήμα «Χαϊδάρι – Πειραιάς»

 

Φορέας ΈργουΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
ΑνάδοχοςΚ/Ξ  “J&P–ΑΒΑΞ Α.Ε.–GELLA Spa–ALSTOM TRANSPORT S.A.”
Υπογραφή Σύμβασης01/03/2012
Συμβατική Προθεσμία2000 ημερολογιακές ημέρες (έως 21/08/2017)
Παράτασης Συνολικής Προθεσμίας625 ημερολογιακές ημέρες (δηλ. έως 09/05/2019)
Κατ’ Αποκοπήν Τίμημα

(ΚΑΤ)

343.960.000€

(χωρίς απρόβλεπτα, απολογιστικά, αναθεώρηση)

 

467.462.120,60€

(συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών & αναθεώρησης)

Περιγραφή αντικειμένουΗ κατασκευή της σήραγγας της Επέκτασης της Γραμμής 3 από τον επίσταθμο της Αγ. Μαρίνας (Δημαρχείο Αιγάλεω) μέχρι τον επίσταθμο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά έχει μήκος περίπου 7,55χλμ., από τα οποία 6,51χλμ. κατασκευάζονται με τη χρήση ΤΒΜ και τα υπόλοιπα με υπόγεια διάνοιξη ΝΑΤΜ και περιλαμβάνει έξι (6) νέους Σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά (7) τα ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Πρόοδος ΕργασιώνΠοσοστό προόδου εργασιών: 60%

Ποσοστό διάνοιξης σήραγγας: 98%

Ποσοστό προόδου Εργασιών Πολιτικού Μηχανικού: 75%

Ποσοστό προόδου Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών: 22%

Βασικά Προβλήματα που επηρέασαν την πρόοδο του Έργου και προκάλεσαν καθυστερήσεις σε σχέση με το Συμβατικό ΧρονοδιάγραμμαΤο έργο έχει καταγράψει καθυστέρηση περίπου 3 χρόνων λόγω τεχνικών προβλημάτων, διαχειριστικών λαθών, νομικών εμπλοκών και παρεμβάσεων φορέων της περιοχής. Κυριότερα προβλήματα:

 

Σταθμός «Πειραιάς»

1) Μετατόπιση προς Νότο του κυρίως “σώματος” του Σταθμού για την αποφυγή

εμπλοκής με υφιστάμενο μεγάλο υπόγειο αποχετευτικό αγωγό ομβρίων στο βόρειο άκρο

του Σταθμού (Ιούλιος 2013) και αλλαγή τρόπου κατασκευής.

2) Καθυστερήσεις κυκλοφοριακών παρακάμψεων λόγω εμπλοκών με την Περιφέρεια

Αττικής και τον Δήμο Πειραιά και καθυστερήσεις μετατόπισης δικτύων Ο.Κ.Ω

(Μάρτιος 2014) εντός της λιμενικής ζώνης λόγω μη έγκαιρης έγκρισης μελετών από τους Ο.Κ.Ω.

3)    Ύπαρξη πυρομαχικών Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

4)    Κατασκευαστικές και μελετητικές δυσκολίες λόγω της ιδιομορφίας του σταθμού

ο οποίος κατασκευάζεται στην ουσία κάτω από τη θάλασσα, δίπλα στο λιμάνι.

Ο σταθμός Πειραιάς καταγράφει συνολικά τη μεγαλύτερη καθυστέρηση.

 

Σήραγγα ΤΒΜ

1) Έλλειψη της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη

μετεγκατάσταση του εργοταξίου υποστήριξης ΤΒΜ στο Σταθμό “Κορυδαλλός”.

Η έγκριση της εν λόγω μελέτης δεν υπήρχε παρόλο που η σχετική εργασία προβλεπόταν

στα Τεύχη Δημοπράτησης (2011). Η μελέτη υποβλήθηκε σε δύο φάσεις: α) για μερική

μετεγκατάσταση τον Απρίλιο 2015 και β) για την πλήρη μετεγκατάσταση τον Ιούνιο 2016.

Η μελέτη περιβαλλοντικών όρων εγκρίθηκε τελικώς στις 12/10/2016 και έχει ήδη

υλοποιηθεί η μετεγκατάσταση.

2) Καθυστέρηση  διάνοιξης σήραγγας λόγω παρουσίας καρστικών εγκοίλων (κενών) στο

ασβεστολιθικό πέτρωμα στο τμήμα Νίκαια – Μανιάτικα.

 

Σταθμός «Μανιάτικα»

1) Καθυστέρηση αποβολής κατοίκων των απαλλοτριωθεισών οικιών λόγω άρνησής τους

και μη έγκαιρη παράδοση του εργοταξιακού χώρου λόγω αντιδράσεων περιοίκων.

2)Ύπαρξη αρχαιολογικών ευρημάτων (από Ιούλιο 2013 έως Δεκέμβριο 2013).

 

ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Διακοπή εργασιών με απόφαση του Αναδόχου για το διάστημα Ιουνίου 2015

έως Οκτωβρίου 2015 και υπολειτουργία έως το Δεκέμβριο 2015, επικαλούμενος

μη απόδοση ΦΠΑ εκ μέρους της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στον Ανάδοχο που είχε ως

αποτέλεσμα την έλλειψη ταμιακής ρευστότητας και αδυναμίας του Αναδόχου να χρηματοδοτήσει το Έργο.

Σημειώνεται ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. δεν απέδιδε στον Ανάδοχο το ΦΠΑ διότι

εφάρμοσε το άρθρο 1 του Ν. 4281/2014.

Το πρόβλημα λύθηκε με ψήφιση του Νέου Νόμου Ν.4339/2015, οπότε αποδόθηκε στον

Ανάδοχο αναδρομικά ο ΦΠΑ, επανήλθε η ταμιακή ρευστότητα και επανεκκίνησε το Έργο.

 

 

 

Περαίωση του Έργου

Με την άφιξη του ΤΒΜ στο Δημοτικό Θέατρο ολοκληρώνεται το 98% της σήραγγας έως το τέλος του έτους υπολογίζεται η ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας (υπολείπονται προς διάνοιξη περίπου 200μ) και η απεμπλοκή όλων των σταθμών από την παρουσία  του ΤΒΜ.

Με τα σημερινά δεδομένα και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου και της Διοίκησης της ΑΜ Α.Ε.  για  την επίλυση των προβλημάτων, την εξάλειψη των εμπλοκών του παρελθόντος και τη μείωση των αβεβαιοτήτων,  οι τρεις (3) πρώτοι Σταθμοί («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια») μπορούν θα δοθούν στην κυκλοφορία το 2019 ενώ το υπόλοιπο Έργο μέχρι το 2021.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

 

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Όταν ολοκληρωθεί  τα έργο, το συνολικό δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα έχει μήκος περίπου 50 χλμ. και 42 σταθμούς, ενώ θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ο χρόνος μετακίνησης υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα ένας επιβάτης χρειάζεται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά από το Λιμάνι του Πειραιά μέχρι το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και πολλές φορές με αρκετές μετεπιβιβάσεις.

Στην ουσία η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει την απρόσκοπτη κίνηση επιβατών μεταξύ των 2 μεγάλων πυλών εισόδου-εξόδου στη χώρα.

Επίσης η λειτουργία της επέκτασης στο σύνολο της θα φέρει αναδιάρθρωση σε πολλές λεωφορειακές γραμμές που θα σταματήσουν να διασχίζουν τους δήμους που θα εξυπηρετεί η επέκταση (Αγ. Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Πειραιάς) και θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές του Μετρό.

 

WCAG