Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027»
Προτεραιότητα «Προώθηση της βιώσιμης πολυτροπικής αστικής κινητικότητας ως μέρος της μετάβασης σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα»
Η πράξη χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης
Στις 31 Μαρτίου 2022, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και η αναδοχος κοινοπραξια “ΤΕΡΝΑ Α.Ε.–ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε.” υπέγραψαν τη σύμβαση, με τίμημα 15,3 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή της επέκτασης του υφιστάμενου Αμαξοστασίου Τραμ στην περιοχή του Ελληνικού, έργο που έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027» και την Προτεραιότητα «Προώθηση της βιώσιμης πολυτροπικής αστικής κινητικότητας ως μέρος της μετάβασης σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα». Η Πράξη χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλάισιο του ΕΠΣΑ 2021-2027 και εποπτεύεται από την Ειδικη Υπηρεσία Διαχείρισης Προγραμματος «Αττική 2021-2027» της Περιφέρειας Αττικής.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες μελέτες και εργασίες έργων Πολιτικού Μηχανικού, καθώς και Ηλεκτρομηχανολογικών και Σιδηροδρομικών Συστημάτων που αφορούν:
Την κατασκευή νέου μεταλλικού κτηρίου / στεγάστρου, ανοικτού περιμετρικά, διαστάσεων περίπου 70m x 43m, σε νέο χώρο εμβαδού 5 περίπου στρεμμάτων, παρακείμενο στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο Τραμ, που θα εξυπηρετεί την εναπόθεση είκοσι δύο (22) νέων οχημάτων Τραμ σε 11 παράλληλες νέες τροχιές σε έρμα, με λειτουργικό μήκος εναπόθεσης 2 οχημάτων η κάθε μία.
Οι νέες τροχιές θα συνδεθούν με τις υφιστάμενες τροχιές του αμαξοστασίου μέσω νέων σιδηροδρομικών διακλαδώσεων/αλλαγών στα άκρα αυτών, ενώ θα επεκταθεί αντίστοιχα και ο εναέριος ροηφόρος αγωγός 750VDC για να εξασφαλίσει την ομαλή κίνηση των συρμών στις νέες τροχιές. Ενδιάμεσα των τροχιών, κάτω από το στέγαστρο θα κατασκευασθούν οι απαιτούμενες πλατφόρμες μικρού ύψους που θα χρησιμοποιούνται ως πρόσβαση για τον καθαρισμό των οχημάτων.
Λόγω της επέκτασης του Αμαξοστασίου και της διαχείρισης του αυξημένου σε αριθμό στόλου των οχημάτων Τραμ, θα απαιτηθεί επέκταση και αναβάθμιση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών και Σιδηροδρομικών συστημάτων στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο.
Περιλαμβάνονται επίσης οι πρόσθετες εργασίες εντός του υφιστάμενου κτιρίου συνεργείου για την δημιουργία δύο νέων ορυγμάτων επίσκεψης-επισκευών και κάλυψη των λειτουργικών αναγκών που προκύπτουν από την επέκταση του Αμαξοστασίου και την προμήθεια των νέων συρμών.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του στεγάστρου ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της επιδομής και των ΗΜ συστημάτων.