Βασική προϋπόθεση για να τεθεί μια χώρα σε τροχιά οικονομικής ανάπτυξης είναι η δημιουργία υποδομών για τις αστικές συγκοινωνίες, τις μεταφορές και τη βιώσιμη κινητικότητα.
Μετά από μια παρατεταμένη παύση της εκτέλεσης των έργων για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι εργασίες εδώ και 6 μήνες έχουν ξεκινήσει και πάλι, σε στέρεες αυτή τη φορά βάσεις, με όλα τα προβλήματα που ταλάνιζαν το έργο να έχουν επιλυθεί, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και με σαφή ορίζοντα ολοκλήρωσης.
Το Μετρό θα συμβάλει καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης τόσο κατά τη διάρκεια της κατασκευής, με τις νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται και με την επένδυση των εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ που μέσω των έργων θα διαχυθούν στην αγορά της ευρύτερης περιοχής, όσο όμως και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, με την τόνωση της επιχειρηματικότητας, του εμπορίου και του τουρισμού που θα φέρει η ενσωμάτωσή του στην καθημερινότητα της πόλης. Η ολοκλήρωση του έργου θα δώσει αναπτυξιακή πνοή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα βελτιώσει σημαντικά το περιβάλλον της και θα αναβαθμίσει αποφασιστικά την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της.
Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρισκόμαστε, έχουμε σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες που αν τις αξιοποίησουμε, θα μας βγάλουν από τα σημερινά οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα. Το Μετρό να είναι ένας τέτοιος αναπτυξιακός πυλώνας.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, στο τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δυο δίδυμων σηράγγων και την επόμενη χρονιά θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού. Έτσι, σταδιακά θα αποδίδεται σε χρήση μεγάλος μέρος των δρόμων και των πεζοδρομίων που έχουν καταληφθεί από τα εργοτάξια. Η βασική γραμμή, δηλαδή η γραμμή που συνδέει τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με την Νέα Ελβετία και το αμαξοστάσιο στη Πυλαία, θα παραδοθεί σε λειτουργία το 2020, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου, η μελέτη και κατασκευή του οποίου ξεκινά μετά τη συμφωνία της εταιρείας με το Υπουργείο Πολιτισμού και τον Δήμο της Θεσσαλονίκης σήμερα από το μηδέν, θα δοθεί σε λειτουργία ένα χρόνο αργότερα, προσφέροντας στην πόλη ένα ισχυρό τοπόσημο που θα συνδυάζει τη συνύπαρξη πολιτισμού και τεχνολογίας: Ένα ανοικτό Μουσείο μιας πόλης κάτω από την πόλη και ταυτοχρόνως έναν υπερσύγχρονο σταθμό Μετρό.
Το Μετρό είναι η καλύτερη ίσως ευκαιρία που έχει η πόλη για να ενώσει τις δυνάμεις της και να αποδείξει ότι μπορεί να σχεδιάζει και να υλοποιεί μεγάλα έργα που θα την οδηγήσουν σε τροχιά ανάπτυξης και ευημερίας.
Καθηγητής Γιάννης Α. Μυλόπουλος, Πρόεδρος
Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος